där du andas, där du älskar. där vill jag vara.

god kväll kära ni. hoppas att ni haft en underbar dag! jag är strax redo för natten, älsklingen ligger och vilar sig på spikmattan, och jag tänkte lägga mig bredvid honom och bläddra i en av mamma tidningarna jag köpte igår. "vi föräldrar special gravid" lät ju trevligt (: firar lite att vi går in i vecka 8 idag. (8+0) tänk att det redan är en hel månad sen vi var på akuten och fick reda på att vi väntar en liten. känns helt overkligt. tiden går verkligen fort! jag har verkligen gravid hormoner, satt och tittade på solsidan idag, ett avsnitt där anna föder deras wilma. herregud vad jag bölade. haha. tårarna bara sprutar för ingenting. jag längtar så enormt mycket efter dig. det är för mig obegripligt hur man kan älska någon man aldrig träffat, och aldrig hållt i, aldrig sett. men jag älskar dig av hela mitt hjärta! det går en varm stöt genom hela kroppen varje gång jag tar på magen. tänk att det redan syns så mycket. lilla putmagen. fast det är inte så konstigt med tanke på att du ligger i en livmoder som är lika stor som en graipfruit. och jag hade platt mage innan, så nu syns det verkligen. älskade älskade du. jag är helt bombsäker på att du är en liten pojke. hektor norton (wilton?) oscar cobert. får se om det blir en hektor. annars tycker jag svea, amélie, fideli, hailey, joline, leah, leya, meya, mi-rakel, nåmi, emmy-lou är fina. helt plötsligt är tjejnamn supersvåra.. svea tycker jag dock är skitcoolt. vi har samma namn smak också. känns toppen! :D ska nog sätta oss någon dag framöver och titta på namn på nätet. mamma är ju rolig, hon är galen och tycker att ungen ska heta typ dagny eller nått annat äldre pensionärs namn. visst ovanligt och det vill vi ju. men jag sträcker mig fan inte längre än till svea :P där går gränsen, haha. så är jag helt inne på en retro vagn nu också. tillbaka i tiden lixom. en med ett jättemysigt grått krulligt fårskinn i. myys! våran bebis ska ha det så mysigt! inte bortskämt, nej, inte av prylar iallafall. men av kärlek, ömhet och trygghet. vi kommer skämma bort dig med det bästa man kan få. världens bästa föräldrar. det lovar jag dig! ♥ du ska få den där uppväxten jag alltid velat ha. det lovar jag dig! du ska känna dig trygg från dag ett. & livet ut. först i våra armar, och sen på starka stabila ben själv. och sen med din familj och med oss alltid i bakgrunden. du är så efterlängtad! åh! nu är det sju månader kvar. tiden kommer gå fort för vi har så mycket som ska fixas innan du kommer. längtar extra mycket tills vi ska renovera ditt lilla rum med den där vackra sänghimlen över din säng. och stoppa i alla böcker i den äldre vitmålade tallrikshyllan, och borra upp små myslampor här och var. och sätta dina nallar på din kudde. jag ser allt framför mig. och vet du. gah, nu gråteer jag igen. vill bara hålla om dig. få dig att förstå hur värdefull du är. "du tänker hela tiden på det bästa för ditt barn, även fast du bara har varit mamma några veckor.. du är en underbar mamma redan nu, växt in i rollen efter bara åtta veckor" sa ann nyss. ihu vad jag gråter för allt, hehe. :$

vi har haft en mysig kväll, jag fick min efterlängtade blomkålsgratäng med egengjord ostsås och kassler. och potatis, åh åt med hets, sen mådde jag lite illa och somnade på soffan medans sebastian städade hela lägenheten och bäddade rent i sängen och städade badrummet, han är en liten hemmaman :D så underbar på alla sätt, så hjälpsam, gör allt för att underlätta för mig. är så fin, så underbar så bäst! jag har ett riktigt kap till make! (; nör han duschade så värmde jag nyponsoppa på spisen och tog fram vaniljglass och bisvier & tände ljus. mysigt! han kommer bli en helt underbar pappa sebastian. jag bara ler när jag tittar på honom nu. han ligger så sött och snusar på spikmattan med en snus inne och gapar stort :P jag är så himla trygg med dig. di g kan jag öppna mitt hjärta för, dig kan jag vända mig ut och in för, dig kan jag lita blint på, du vet allt om mig, och jag om dig. jag älskar älskar älskar dig!! om fyra dagar har vi tre månaders jubileum, de ni (; jag tror vi är snabbast i hela sverige på att utföra det vi vill. och det bästa är att jag har aldrig varit så säker på någonting i hela mitt liv! DU är mitt livskärlek älskade sebastian!

imorgon ska jag ut och röra på mig, för idag har jag bara sovit och ätit rostade mackor med skinka. det är ett av mina sug. jag skäms när jag säger att jag åt 7 stycken på raken. fast då var jag jääättehungrig, haha. nåväl. jag undrar om jag gått upp nått.. vi borde ha en våg hemma! imorgon ska jag hur som helst till apoteket och shoppa folsyra, för det är tydligen toppen i början av graviditeten. och även fiskleverolja för gravida. och någon operfymerad salva, torr som ett jag vet inte vad. kliar på hela kroppen. hjälp.

nej, nu borsta tänderna och sen krypa ner i en nybäddad säng bredvid finaste! ♥ nattipussar!








Kommentarer
Postat av: Annica - mamma till Elias

ett litet tips, så du slipper smörja in dig hela tiden. ACO´s dusch och bad-olja är toppen, den brukar jag använda då jag är så himla torr och jag slipper smörja in mig efter duschen.

2011-02-25 @ 08:59:33
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Anna

Folsyra bör man äta redan innan man blir gravid för att det ska ha någon inverkan. Köp istället bara vitaminer för kvinnor/gravida där du får lite av allt. Dessa innehåller ävern folsyra.

2011-02-25 @ 11:28:32
Postat av: dagenskreativa

Jättefina bröllopsbilder:) & grattis till att ni ska bli 3:)

2011-02-26 @ 00:14:15
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ledig från jobb OCH uppassad hemma. Riktig lyxhemmafru du!



Själv jobbar jag järnet för att få en dräglig FP, men alla är vi ju olika. Vet inte om jag skulle göra det if jag nyss sålt en bostadsrätt med vinst heller...

2011-02-27 @ 09:57:54
Postat av: Denice

Om du är o v8+0 går du in vecka9:) inte 8. Kkram

2011-02-27 @ 13:03:27
Postat av: fanny

anonym: jag skriver inte om hur mycket jag jobbar, men jag kämpar också ;) så jag kommer få en bra mammapenning! oavsett om jag sålt med vinst eller ej, så kämpar jag :) har flera olika jobb! och det är ju bra att man får lägga ihop alla sen. hoppas du får ut en bra mamma penning! jag valde väl rätt karl antar jag ;)

2011-02-27 @ 15:54:01
URL: http://littlemissunshine.se
Postat av: Anonym

Det finns en gräns för hur mycket man kan få ut som mammapenning vad jag fattar de som.

2011-02-27 @ 16:50:07
Postat av: fanny

anonym: ja, 40.000 kr. så tar man 80% på det. så taket är på 40.000 kr.. och tjänar man mer, så räknas det inte iaf.

2011-02-27 @ 17:15:47
URL: http://littlemissunshine.se
Postat av: Denice

Men sen är de ju inte riktigt så att man kan jobba extra lite som man vill på många jobb och detta räknas till blivande Fp.. Kram

2011-02-27 @ 17:33:35
Postat av: fanny

denice: alla säger verkligen olika. :P varför skulle man inte kunna ha flera olika jobb som räknas? det är ju fortfaradne jobb½ :) kram

2011-02-27 @ 19:09:11
URL: http://littlemissunshine.se
Postat av: Denice

Men det är inte hur mycket du lyckas jobba ihop innan barnet föds. De ska vara en anställning man har, fasta tider som man haft i flera månader , (6 mån tror jag). Kram

2011-02-27 @ 19:51:35
Postat av: fanny

denice: haha, det var så självklart, så jag blev smnurrig :)klart man måste ha en anställning. och det har jag! :) att typ jobba en timme på nått ställe här och sär fungerar ju inte. om man inte har anställning.. men man kan ha flera jobb (flera anställningar) så slår man ihop allt och kollar var snittet blir på det man jobbat (under 6 månader) kram kram :)

2011-02-27 @ 20:52:42
URL: http://littlemissunshine.se
Postat av: Denice

Menade fasta tider på schema, löpande liksom :) men hoppas du har rätt. Kram

2011-02-27 @ 21:04:16
Postat av: fanny

denice: det skulle vara helt omöljigt isf.. då väldigt få jobb har exakt samma schema månad ut och månad in. tex mataffärer, helt olika jämt. mcdonalds helt olika, ja massa olika.. alla ska ju få chans att få en bättre mamampenning trots att man inte jobbar 8-17 mån-fre. :) kram

2011-02-27 @ 21:19:00
URL: http://littlemissunshine.se
Postat av: Anonym

Menar såklart procent;)

Nu är jag snurrig

Kraam

2011-02-27 @ 21:33:08
Postat av: fanny

denice: hur många % man jobbar kan också variera beroende på vad man har för anställning :) så OM det vore så, att man måste jobba tex 10% varje vecka.. så är det ju knappt hälften av sveriges mammor som får mer än grundpenningen :P kan inte stämma gumman..?

2011-02-27 @ 21:40:41
URL: http://littlemissunshine.se
Postat av: Doris

Oj vilken diskussion! Såhär är det:



Din beräknade årsinkomst utifrån vad du har för lön i nuvarande anställningar delat i 365. Sen kan du välja hur många dagar du vill ta ut i veckan.



De första dagarna är lite speciellt dock men ALLt står på FK. lycka till!!

2011-02-27 @ 23:45:09
Postat av: Doris

Således har det INGET med % att göra, utan inkomst.



Men Fanny, ska inte din rara man vara hemma också med barnet?

2011-02-27 @ 23:55:11
Postat av: fanny

doris: jag tänkte väl :D självklart ska han vara hemma också :) han längtar ju hur mycket som helst, skulle aldrig någonsin ta det ifrån honom! kram

2011-02-28 @ 01:17:03
URL: http://littlemissunshine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback