today i am exited about everything

det pirrar i hela kroppen! åh vi har bokat kyrkan, inte den vi tänkt från början, men den vi konfirmerade oss i tillsammans för 13 år sen. och vi har vår konfirmationspräst som viger oss. hela kyrkan kommer vara fylld av levande ljus. det kommer vara så himla vackert. vi kommer vara så fina! gud vad jag längtar! pirr i kropp och själ. jag är så himla himla lycklig! det är konstigt egentligen hur lyckan inom mig kan växla med deppiga dagar. jag bearbetar året som varit med allt trassel och elände samtidigt som jag är lyckligare än lyckligast. snart snart kommer alla neråt dagar vara utplånade. sebastian kämpar varje dag för att få mig trygg, säker och slappna av. men jag är bränd, varit så ledsen och sårad. men han vägrar ge upp. min kämpe. han är den bästa. "jag kommer aldrig ge upp, jag ska kämpa varje dag tills du är trygg och kan vara lugn, jag finns här alltid" han är obeskrivlig. så nu är datumet på bröllopet satt. har varit så mycket fram och tillbaka. men nu så. den 12 februari blir vi man och fru. ♥ får bara hoppas att snön ligger kvar (: vi ska ha ett vinterbröllop! med massa marchaller, fyrverkerier och sprakande brasa vid middagen. levande ljus och varm stämning. en av sakerna som är positiva (och jag försöker alltid hitta positivt i all smörja) när man gifter sig en andra gång.. är att man kan rätta till alla fel som blev den första gången! och tro mig det ska vi.

ska strax hoppa in i duschen och göra mig iordning för jobb. längtat så himla mycket. är lite pirrig i kroppen över det också. jag bara älskar den här ungen! tänk sen när vårt första barn föds. herregud vilken lycka. både jag och sebastian har längtat efter barn i många många år. ja runt 10 år.. nu så! allt må gå i rödaste rappet. men man lever bara en gång. livet går fortare än vad man kan tro. och livet det lyckliga livet ska man aldrig aldrig vänta med. vi vet vad vi vill och vi lever som vi vill. fördommar, inrutade och konservativa åsikter och annat undanbäddes. vi är lyckliga. man blir aldrig lycklig om man inte lyssnar på sitt hjärta och jag har aldrig lyssnat så mycket på mitt hjärta någonsin. efter alla år av nertryckning, tårar, och svek vill jag leva för mig. för en gångs skull tänker jag på vad jag vill. jag fick en jättefin bok av my där det enda som hon skrivit är negativt med mig är att jag alltid sätter andra människor i första hand och glömmer bort mig själv. jag vågade lyssna på vad jag ville. hoppa för jag visste att han skulle fånga mig och mycket riktigt, jag känner total lycka. för första gången i mitt liv känner jag mig hel. komplett med honom. att få vakna upp glad och lycklig varje dag, det har inte varit vardag för mig. jag uppskattar det så himla mycket. jag verkligen njuter! tack någon däruppe för att jag får chansen att för en gångs skull må bra på riktigt och ärligt. "du har varit med om så mycket jobbigt, så du om någon är verkligen värd det här" jag njuter av varje sekund. ♥

så jobba från 15:30 till 21:00 sen ska jag hem till min älskling och våra katter! sebastian har adopterat två nakenfisar och två hårbollar (; han trivs med dom och dom trivs med honom så jag är glad ♥ myspys ikväll och äta god middag. blir mest lugn och ro i veckorna och det uppskattas. jag är inte helt kry heller. så det blir bäst just nu. i helgen får vi hitta på massa bus! (;

nu måste jag duscha! whiii. ha en fantastisk underbar dag kära ni! :D och var rädd om er och var glada! livet är för kort för att vara ledsna! och är ni ledsna, snälla ta hjälp! eller ja, mejla mig. folk brukar på något mystiskt vis bli glada av det (; puss&kram och enormt mycket kärlek till er. ♥





Kommentarer
Postat av: Anna

Får man undra vem som tryckt ner dig och gjortdig så olycklig i alla år? Va skönt att du nu mår bra och är lycklig!

2011-01-13 @ 14:30:39
Postat av: fanny

anna: blev sexuellt utnyttjad av min biologiska pappa i 14 år, mobbad av en hel skola, haft pojkvänner som misshandlat mig, våldtagen.. listan kan göras lång.

2011-01-13 @ 14:47:30
Postat av: Fangirl

Jag tycker det verkar klokt att du är ärlig mot Sebastian och mot dig själv med att det finns saker som du fortfarande behöver tid för att bearbeta. Att du sedan inte låter det hindra dig från att leva dina drömmar är än mer beundransvärt..



Äsch. Det känns så mycket svårare att kommentera här nu när du inte har lösenordsskydd längre. Inte för att någon skulle kunna lista ut vem jag är (antar jag?), men.. jag vill ju bara att du ska läsa mina meddelanden, helst.



Jag får väl övergå till att skicka beundrarbrev med ojämna mellanrum igen istället. Fast då känner jag mig ännu mer som en läskig stalker :P



Äschpadäsch. Nu ska jag gå och väcka min pojkvän. På tal om lycka och allt det där :)

2011-01-13 @ 16:16:16
Postat av: pia

hallÅj! Har inte bloggat så flitigt senaste tiden, men din blogg är en som jag återkommer till lite nu som då, nu var det säkert närmare ett år sen jag kikade in sist, och säkert ännu längre sedan jag kommenterade. OJ! Vad jag har missat, och oj vad glad jag blir att du är lycklig och mår bra, jag känner lite igen mig i endel, separerade efter 10år m mina barns far, sen gick saker å ting riktigt undan, jag hittade mitt livs kärlek, pang, bom, och fastän jag hade saker att bearbeta så fanns denna underbara människa vid min sida hela tiden och stod ut med mig och mina hjärnspöken. Det var lite av min räddning också att jag hade honom, annars hade jag inte mått hälften så bra. Vi har varit tillsammans i drygt ett år nu, förlovade i över ett halvår, mina barn avgudar honom och mitt liv är fantastiskt! Jag tror att ditt också kommer att bli det! Ps. Jag såg dig faktiskt i somras då jag var till Stockholm en sväng(är ju från norrland...), du är väldans söt! Ha det så gott och ALL lycka! Många kraaamar!

2011-01-13 @ 17:12:30
URL: http://baramittlillahem.se
Postat av: Annica - mamma till Elias

Oj det var snabba ryck men man vet på en gång om ens partner är den rätta och jag hoppas så att ni kommer leva lyckliga i alla era dagar. Det är DU värd

2011-01-13 @ 19:23:33
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Linn i Luleå

Underbart att höra Fanny! Lyckokramar

2011-01-13 @ 20:30:46
Postat av: Sebastian

Varje dag med dig är ett äventyr och jag njuter av varje dag med dig. Du är allt jag önskat mig och lite till! du betyder allt för mig och kommer tillbringa varje sekund av mitt liv att göra dig till den lyckligaste personen i världen!

2011-01-13 @ 21:32:28
Postat av: Doris

Du verkar vara en kämpe! Jag har själv gått från kaos till en ordnad tillvaro och känner till rädslan när man ska försöka leva livet på ett glatt och galet sätt, samtidigt som man inte vill att de ska bli som då. Ingen risk tror jag, du har kontroll över den delen och en fin person vid din sida.



Tack förresten för en underbar playlist!!! :)

2011-01-13 @ 22:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback