tumbs up for life!

jag skulle helst av allt vilja ligga i ett varmt skumbad med levande ljus, ett glas vatten med citron i och läsa en inredningstidning. för jag är lite frusen och väldigt väldigt trött. idag har jag varit aktiv. och det känns bra. jag känner mig nyttigare då.

gick upp samtidigt som min älskling vid 06. okej jag låg väl och drog mig till halv sju, men sen så. var bara tvungen att tassa upp ur sängen och pussa honom hejdå vid dörren, så kände jag magen kurra så det blev frukost. tända ljus, kattmys och morgonrock i soffan med rostade mackor och en stor mugg med varmt te. att gå upp tidigt är en av de bästa sakerna jag vet, speciellt när man är "ledig" en lugn och mysig start på dagen behöver jag. då mår jag som bäst!

sen efter frukosten och massa kattkel så satt jag mig och ringde runt till massa jobb dit vi ska flytta. hallstavik är ett litet samhälle där det bor ca 4000 st. och helt ärligt så ska det bli fruktansvärt skönt att komma bort från stress, egomentalitet och komma till skog, natur och människor som både ser och kan lyssna till andras behov. jag är lite anti stockholm på det sättet, vi vill att våra barn ska växa upp på landet. och landet det blir det. oavsett vad alla runt om har för åsikter. vi är ju spritt språngande galna enligt vissa :D och ja, men vi måste få välja själva. så är det bara. och oavsett åsikter och vad andra tycker så vet vi vad vi vill i hjärtat och det går vi efter. som sebastian sa idag, låt ingen utifrån få komma och förstöra våra drömmar för dom är våra. sant så sant hjärtat mitt ♥ hur som helst.

jag har ordnat varsinn jobbintervju till oss i början av mars. och har man fått det, ja då är det ju ganska klart med jobb förhoppningsvis. det blir coop, och det är jag glad för 100% ob på kvällar och helger. vi kommer leva gött vi. satt med budget igår och ja, det blir inga nudlar (; det blir bra mat, hittapåsakerkonto, lägga undan pengar till renoveringarkonto, och allt vad man behöver och då har vi ändå mycket pengar över varje månad. det är bra att lånet är lågt! när andra ser hinder, hittar vi möjligheter och det älskar jag med oss ♥ vi klarar allt för vi är världens bästa team (; jag älskar att vi kan vara öppna ärliga och raka mot varandra. inga hemligheter, inga konstigheter, bara pure love. precis som det ska vara.

vi var och tittade på huset igår. det första vi sa när vi steg ur bilen efter nästan 2 timmar var i kör "här ska vi bo" det var ett sån jävla (ursäkta) charmigt mysigt och fint hus. vilken känsla direkt när vi steg in i lilla farstun. åh! vill flytta in NU! så mysigt med högt i tal (2,70 cm brukar ju vara 1,40 standard) med två kakelugnar, tre våningar, källarplan med relaxavdelning byggd 08 med jättefin bastu, jacuzzi och separat dusch. kommer renovera om tvättstugan och göra det riktigt fint med helkaklat och stora bänkytor och förvaring, köket ska vi riva ut och det är väl det enda som kommer vara förutom tvättstugan jättemodernt. vill bryta av mot allt gammalt. huset är byggt på 20 talet, och det är så vackert med alla gamla trägolv, spegeldörrar och fina fönster. kärlek ♥ där ska våra barn känna sig trygga och växa upp och bli starka och lyckliga självständiga individer. det ska vi se till (; jag skulle aldrig någonsin låta mig själv misslyckas som förälder, jag har haft en jobbig uppväxt och aldrig aldrig att jag skulle låta mina barn växa upp i en otrygg miljö. vi kommer bli världens bästa lugnaste coolaste föräldrarna ever (;

så nu är vi på gång. det är mycket som händer i våra liv nu. vi planerar stordåd (; och nu blir det strax intensivkurs för körkort. jag och mamma ska träna på dragläget nu i veckan. sen blir det inskrivning. ska man bo på landet, så ska och måste man ha körkort (: och ja, nu ska vi ta det. ska bli jättekul. vi har som sagt mycket planer med i livet och det är kul att vi vill åt samma håll. vi vill göra allt ihop och vi planerar bra och fungerar bra ihop. när båda har en inställning att man kan bara man vill. så går allt. och visst blir det en omställning som tär på en, men egentligen inte. vi vill ju och vi går ju in i det här helhjärtat. nu börjar framtiden, nu börjar vårat nya liv. som gifta, husägare, föräldrar och tillsammans i vått och torrt. tumbs up for life! i juni är jag klar med mina gymnasiebetyg och jag är så himla stolt över mig själv. trodde aldrig jag skulle orka, men nu så. vi kommer plugga i omgångar. bådas utbildning är kort och intensiv och dom ska vi såklart göra. coop är inget jag vill stanna på livet ut. även fast jag beundrar dom som gör det. jag därimot med en skitrygg skulle aldrig orka i längden. hur som helst. for a while! efter jag pratat med chefen på coop som förövrigt var hur mysig som helst. fick bra kontakt där så satt jag mig och pluggade psykologi.

och sen ringde vår gemensamma killkompis och frågade om jag var sugen på lunch. vilket jag var, jättehungrig! så det blev snabbdusch och och sminkning medans han fick vänta på mig :P jag var lite seg och han var lite för snabb. sen gick vi till italienska restaurangen här och åt skaldjur och laxsoppa med aioli och vitlöksbröd. mums! mycket gott var det! pratade om allt mellan himmel och jord trevligt (: och sen blev det kram och hej då. så gick jag till mamma och fortsatte sy bröllopsklänningen. pyssla är mysigt tycker jag (: älsklingen kom och var gosigare än vanligt. gick det lixom :P klängig och kramig och mysig och bäst! åh! blir så lycklig av hans närhet. behöver honom och han mig. ♥ sen gick vi hem till oss. städade lite och så innan alexander (ja min föredetta) :) vi är vänner och pratar nästan varje dag. det är bra tycker jag att vi kan det. så vi umgicks ett tag. han kramades med katterna och så blev det prata såklart :P skönt att sebastian och han kan prata,. känns bra! och sen åkte han och vi skyndade oss till bussen och åkte till sebastians föräldrar. blev god middag och fika. är kvar här än. ska strax åka. är jättetrött som sagt, men det kanske inte är så konstigt. har varit en del idag (: ska bli skönt att krypa ner i sängen och kramas!

nej ni nu ska jag avsluta så vi kan åka hem! ta hand om er! och ha en mysig kväll (: puss.



Kommentarer
Postat av: Marielle

Å vad roligt att läsa om ert liv som komma skall. Törs jag fråga om du är gravid redan eller om du pratar som så bara när du ändå är inne på framtiden? Stor kram till dig som kämpar så hårt och väl<3

2011-01-18 @ 23:28:20
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: dido

Guuuuud man blir så glad när man läser om er lycka! Kör bara på och strunta i folks åsikter för ni lever på riktigt :)

2011-01-19 @ 00:38:42
Postat av: Ulrika

ih! Blir glad i hjärtat av att läsa om era planer och att ni faktiskt gör det! Det är så häftigt med människor som verkligen följer sitt hjärta :)

Hoppas ni fortsätter!

2011-01-19 @ 08:14:39
Postat av: Hanna

I Hallstavik kommer ni säkert att trivas! Verkligen på landet, har varit där ute ganska mycket och det är verkligen idylliskt! Ska bli kul att se huset:)

2011-01-19 @ 10:41:17
URL: http://graficum.se/blog
Postat av: Anonym

Läser din underbara blogg och önskar att jag får ett liv som ditt en dag. Varmare tjej får man leta länge efter! :)

2011-01-19 @ 18:43:54
Postat av: Anonym

hmm.. är alex singel? ;)

2011-01-20 @ 14:28:01
Postat av: Fanny

Anonym: nix!

2011-01-20 @ 15:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback