avelshanen

nu har det varit tillräckligt med strul med katterna. vi köpte ju en hankatt, och efter fem veckor ville den förra ägaren ha tillbaka honom. riktigt oseriöst. men så är det ibland, bara gilla läget. nu har vi som ni vet varit hos en uppfödare. varit där i över fem timmar och myst och valt och kliat oss i huvudet. haha. vi har fastnat för vår framtida avelshane. en blå kille. med gröna ögon. en lugn, mysig, titta i ögonen katt med ett underbart temperament. jag var så jäkla otroligt ledsen och framförallt besviken. på måndag åker "herbert" tillbaka. och det känns faktiskt bra. hela soppan av oseriöst gjorde så vi tappade lusten. helt faktiskt. vi kämpade på ett tag där med att få behålla honom, men nej. vissa saker gör bara så att luften går ur en. nu är det slutkrånglat. jag har enorm seperationsångest och jag fäster mig så snabbt. det kommer bli jättejobbigt. men det som det är. vi hittade ju vår fina kisse tillslut. och den här gången blir det av en uppfödare som är seriös (;

avelshane står det i papprena. 18.000 kr kostar han. i början när jag började intresera mig för sphynx tyckte jag att 8000 kr var enorma summor. nu känns det som summorna vi är uppe i inte är någonting. jag älskar den här rasen, man får SÅ mycket tillbaka. en vän för livet, någon som älskar dig, som välkomnar dig hem, sitter på din axel, älskar allt och alla. dom är våra skatter och då är 18000 kr ingenting. can't buy me love. or? om två veckor är han leveransklar. nästa vår kommer en hona köpas från samma uppfödare (fast mamman är import från polen, så inte samma föräldrar..), så det blir två avelshonor. urk låter helt hemskt att säga avels.. men det heter ju så ): dom är hur som helst våra familjemedlemar! dom flesta som avlar och har uppfödning kollar enbart på utseéndet och då hade vi inte tagit någon med vita detaljer på. men personligheten är viktigare för oss. självklart! man får inte bli pengablind :s honan är hur som helst exakt som en siames i tekningen. vit på kroppen, brun på nos, öron, svans och tassar. och isblåaögon. kommer så vackert med blandningen! fy fan va kul att följa sina drömmar! VI har snart ett stamnamn! kan ni gissa vad det är (; ska skicka in alla papper nu i dagarna (: sen så!

nu sussa.







han är helt underbar ♥ en riktig kelgris!






Kommentarer
Postat av: Jennica

Men.. va? Köpt är väl köpt eller? Hur kan man begära tillbaka någons familjemedlem? Jag fäster mig efter 2 timmar så jag hade ALDRIG gått med på det! :(

2011-06-05 @ 23:32:16
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: fanny

jennica: när vi bestämt att vi skulle komma och hämta honom ville dom ha en vecka på sig att verkligen känna efter, vilket dom fick. så vi fick aldrig stamtavlan. och vi skrev inga papper. jag litar blint på folk tills dom bevisar motsatsen.. efter fem veckor och att dom sagt att dom inte hade som avsikt att ta honom tillbaka. (dom fick ju en vecka) så skulle dom hämta honom. helt omoraliskt och galet elakt mot katten, då han fått vänner här ): jag tycker det är jätte egoistiskt.. jag tänker på honom. men vi kan inget göra. ringde juristrådgivningen och eftersom vi sagt att dom hade en vecka på sig, så hade vi "lagen" på vår sida.. men jag orkar inte bråka med inkompitenta människor som bara tänker på sig själva. trist men sant. så vi har kämpat satt i telefon med olika jurister i flera dagar och sverak, och letade i timmar på nätet.. jag fäster mig också. och har försökt "ta lite avstånd" känslomässigt dom senaste dagarna för att jag vet att han snart åker (idag) men det är svårt. får tänka på alla fina vi har och den gulliga som kommer till oss snart. hoppas du mår bra gumman! KRAM!

2011-06-06 @ 10:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback