For better or for worse 'till death do us part

ibland när jag ser dig ser jag en vilsen osäker rädd och skör själ, men en orolig själ är också en levande själ har jag fått höra. en som stängt in sig i ett hörn och vill mer än vad du egentligen klarar av alla gånger. jag har aldrig träffat en människa jag sett så mycket. du säger att jag ser igenom dig och när man ser sådär tydligt då ser man allt, inget rosenrött skimmer kan dölja människors brister. men trots att du visar dom mer än jag egentligen klarar av just nu, så älskar jag dig så jag går sönder ibland. jag behöver dig. men jag vet att du behöver mig mer nu, så jag stänger av mina behov nu och hjälper dig upp igen.. att våga erkänna och visa sina svagheter måste vara det vackraste som finns. och sen är det väl då, när man valt att leva med en annan människa, som man ger sig fan på att inte ge upp. veta om vart felet ligger och älska hejdlöst. och stötta, finnas och lyssna, förstår och ifrågasätta. du är den snällaste, finaste, underbaraste, vackraste, gosigaste människan jag någonsin känt. och nu behöver du hjälp. och jag kommer aldrig aldrig sluta kämpa för dig, för oss, även fast jag många gånger känt mig hjälplös så är kärleken ändå störst av allt och jag älskar dig! jag älskar dig bara mer och mer för varje dag som går, kom ihåg att med mig är du aldrig ensam. jag finns här hela tiden.. jag är sjukt ledsen och vilsen själv. jag vill bara ge upp, lägga mig ner och släppa allt. men då vet jag att jag aldrig mer kommer få se dig le, jag kommer aldrig mer få krama dig, aldrig mer känna din värme. aldrig mer få känna din kärlek omkring mig.

det finaste är nog när någon kan erkänna sina brister, och sticka hål på en fasad. och förstå, verkligen förstå att älskar jag någon, då älskar jag allt. jag älskar dig på djupet, jag älskar dig mer och mer för varje dag. ju mer hinder desto starkare blir vi. jag finns här alltid. for better or for worse; 'till death do us part.

- när inte du orkar, älskling då orkar jag för två. ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback