sista dagen i vecka 11 going 12.

god morgon allihopa. trots att jag vaknade och låg vaken i en och en halv timme i natt så var jag pigg nu vid nio (: ska snart duka fram frukost och äta den i lugn och ro. tända ljus och bara mysa med en tidning medans jag äter. lugn start på morgonen, precis vad jag behöver. att stressa på en ledig dag vill jag inte! (: tänk imorgon går vi in i vecka 12. det är två månader sen vi fick reda på att vi väntade bebis. känns såå stort. kan inte låta bli att le. du är så älskad redan! ♥

jag vill reda ut vissa saker ang. det här med att jobbar så mycket och kämpar för mer penning. du anonyma som kommenterade trodde att jag trodde att vi skulle bli lyckligare med mer pengar. det skrev jag aldrig, därimot så underlättar pengar och eftersom jag ändå orkar jobba, så känns det lite dumt att inte göra det. är det någon som är trött på att vara hemma så är det jag. jag och mamma hade jättelite pengar när jag var liten, och det är min yngre barndom just när vi hade lite pengar jag minns som lyckligast. vi var ute på kvällen en kväll och tittade på en stjärnklar himmel och gjorde snöänglar i den nysnöade snön. jag kommer ihåg den där kvällen som den var igår och just under den perioden vred mamma på varenda krona. men jag fick kärlek. och oavsett hur mycket jag får i mammapenning kommer pengar aldrig ersätta kärlek till mitt barn. jag har velat ha barn sen jag gick i högstadiet och det här är det viktigaste som någonsin hänt mig. just nu i det här läget har jag ingen bebis i min famn som jag kan överösa med kärlek och omtanke, därimot kan jag tänka på att äta rätt, röra på mig och jobba så vi får pengar. mer än 3600 kr som är minimun. med dom pengarna kan vi hitta på saker, vi kan lägga undan pengar på ett sparkonto till liten, vi slipper må dåligt över att ligga efter med räkningar osv osv. pengar ger inte lycka, därimot underlättar dom mycket. trots att jag fick enormt mycket kärlek när jag var liten av mamma, så åkte vi sällan iväg på sportloven när alla andra gjorde det och det var tråkigt. när jag skriver om hur mycket jag jobbar är det enbart för att peppa er som vill komma igång, jag har en blogg som vill visa att det går att ta sig dit man vill, trots bakgrund, trots mående, trots vem man är. jag vill att ni ser att om man vill då går det verkligen. för alla kan bara dom vill! lovar! det är en enorm omställning för mig att jobba såhär, samtisigt skulle jag aldrig byta tillbaka till att bara sitta hemma igen för det gjorde mig bara mer nedstämd. jag älskar att jobba, för jag är en människa som är social, jag tycker om när det händer någonting och jag tröttnar snabbt på saker som är inrutade och likadana, jag behöver mycket variation. jag jobbar för att jag är trött på att vara hemma, jag jobbar för att jag kan, jag jobbar för att jag vill, jag jobbar för att jag vill ha mer än 3600 kr ut i månaden sen när liten kommer. jag hade aldrig satt pengar framför min hälsa. men nu är det så, att det jag jobbar.. ger ut en viss summa i mammapenningen. och siffrorna skriver jag enbart för att vissa här har frågat hur mycket jag räknat på att jag ska få ut. så 1: jag skriver om det här för att få er att se att allt går bara man vill. 2: summan skrev jag för att ni bett mig. systemet går inte att utnyttja. hur kan man utnytta det när man jobbar och får lön för det? jag betalar ju också skatt.. och har gjort från dag ett när jag inte längre var sjukskriven... ville bara skriva. kändes som du anonyma missförstod mig. eller så gjorde du det inte. kändes väl bättre bara (:

idag ska jag som sagt bara fixa med det som faller mig in. ska nog gå ner till centrum efter jag har ätit och köpa hårfärg. sen får vi se vad som händer. vet att jag ska hjälpa mamma att färga håret också! så det ska jag (: vi hörs sen. ha en toppen dag! det ska jag ha! pussar ♥





Kommentarer
Postat av: Anonym

I ärlighetens namn så har jag inget utbyte av diskussionen. Jag är själv trebarnsmamma som jobbat hårt i livet och kunnat göra karriär. Vi har alla rätt till våra åsiker :)

Som sagt hittade bloggen när du skrev mycket om inredning. Här får du tips på en bra blogg med inspiration på inreding:

http://tesbrandt.blogspot.com/



Nu säger jag tack och hej en sista gång, kanske tittar jag in om några månader för att se vad det gömmer sig för en liten i magen.

2011-03-23 @ 10:30:22
Postat av: Natalina

Note: Om du hade aktivitetsersättning så skattade du på dem pengarna också :)

2011-03-23 @ 22:42:26
URL: http://natalina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback