tröttfisar

iiih, vi är så trötta så trötta. har pysslat om en gosig älskling som varit lite nere ikväll. blev att laga middag till honom, tappa upp fotbad med fotsalt och bubbel och göra kaffe och lägga ansiktsmask på honom och även mig, och tända massa ljus. mys. vi har det allt bra du och jag älskling ♥ bara tänker på hur mysigt vi kommer ha sen när bebisen har kommit. blir varm i hjärtat varje gång jag ser en liten ute. gud hjärtat smälter. och jag kan kryssa i ännu en ruta i den där löjliga mamma grejen "det här kommer du vara med om" en av frågorna var "undrar du om ditt barn kommer se ut som dom barnen du ser ute.." haha, mm. idag gick vi in i vecka 10. tänk det ser ut som en riktigt människa nu. jag är så himla imponerad över hur man kan skapa en människa. som utvecklas så fort på så kort tid. känns så underbart att tänka på att du ligger i min mage. halva mig och halva sebastian därinne. "väx älskling, bli stor och kom ut till oss" som sebastian brukar säga när han pratar med magen. han kommer bli en helt underbar pappa. den bästa!

idag har jag jobbat, lärt mig kassan, och det gick tydligen väldigt bra. kul att få så mycket beröm. det jag gjorde på en dag eller ja lärde mig, brukar ta två veckor sa dom. så jag blev jätteglad (: jag tycker om att jobba. och jag vill alltid göra mitt bästa. det har varit jättekul idag och nu är jag helt slut. gud vad jag kommer sova gott i natt. (: brevid min kärlek och alla myskissar ♥

har tagit extra pass både på lördag och söndag. jag kommer som jag sa kämpa som en apa för att få en bra mammapenning. kämpar för dig älskling ♥ kommer alltid göra allt för dig! så ja, imorgon jobbar jag och lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. sen får vi se hur nästa vecka blir. men jag ska iaf upp i en heltid och helst mer med extra passen. whi :D kommer vara trött som ett jag vet inte vad i början. men det är man ju alltid, brukar ta ungefär 4 dagar för mig att anpassa mig, sen är jag på banan. dock är det väldigt skönt att vara trött på kvällen. eftersom älsklingen går upp halv sex. så är han också trött. jag ligger och drar mig till halv sju ^^

va kul att så många tycker det ska bli kul med husrenoveringen osv :D vi längtar verkligen! ska börja med att slipa alla golv och vitbetsa dom. sen ska jag måla, jobbade som målare innan och målar snabbt (: skitkul. hade det inte varit för att man får såna ryggproblem skulle jag kunna tänka mig ett målar jobb. jag älskar att renovera. och jag är glad att både jag och sebastian är snabba och effektiva. seghet hatar jag och när jag väl satt igång så går det undan (: det vi ska göra är: slipa golven, vitbetsa dom, lägga in gummigolv i hallen, renovera badrummet med klinkers och kakel och duschvägg och sätt dit äldre blocketfynd 50-tals toalett. lillatoaletten blir det klinkers och tapetsera om. byta toalett till en 50-tals med backelit sits (älskar dom) 100 kr st fick vi ge för dom! kap! då dom bnrukar ligga på 800 kr och uppåt styck. måla alla väggar gör jag på två dagar. jag målar ett helt rum på 20kvm på 1 timme med tork imellan. och då tar jag ett annat rum medans det andra torkar. måla tak i samma veva. byta kök blir på två helger. jag skruvar skåp och älsklingen borrar upp. ja sen är det inte mycket mer innan bebis kommer. i november ska vi fixa i källaren, då bor vi redan där och fixar lite i mellan åt. mest får sebastian då såklart. men då ska vi täta och isolera källaren och även bygga tvättstugan och bastu och spa avdelningen. innan jul är målet att vi ska vara klara med hela insidan av huset. för då ska vi julmysa (;

måste tvätta av ansiktsmasken innan den fastnar ^^ hörs imorgon! sov så jättegott och dröm sötaste drömmarna! puss&kram.



sånna här har liten fått. fina va!





Kommentarer
Postat av: Annica - mamma till Elias

Vilka söta tossor =)

2011-03-11 @ 07:57:48
URL: http://annista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback