farsdag!

hallå godingar! (: hoppas ni har en bra söndag! jag har precis planerat klart hur vi vill att elekrikern ska dra elen i köket och jag tror att allt som vi behöver finns med nu. hector sitter och gurglar i sin babysitter här på databordet. han är vaken mer nu på dagarna och det är riktigt mysigt att få umgås mer med honom, han får hjälpa oss att renovera (; för det har vi gjort idag. eller mest min kärlek. jag har bara stökat ner här hemma. jag m å s t e börja avsluta saker jag pysslar med innan jag börjar med nästa. det ser ut som ett kaos. så det ska jag ängna min kväll åt - att städa efter mig. vart tog den pedantiska julgfrun i mig vägen..? (;

tack söta du för tipset om sidan på fb som hade laddat upp min bild. jag ringde nina som håller i sidan och förklarade för henne att det var min. lät såklart väldigt förvånad. jag funderar på att börja skriva under med någonting (; kan ju inte jaga livet ur folk såhär haha. hur som helst. nu kommer hon länka mig och min mejl. jag såg att det var massor på sidan som undrade vart den kom ifrån. så vem vet. det kanske inte var så tokigt att hon la upp den (; fick ett sms av henne innan "nu ska du minsann få reklam som heter duga!! kram nina" hehe. ni som satt in pengar för era beställda. ikväll beställer jag hem dom från tryckeriet och sen får ni dom så fort som möjligt! jag har suttit och pillat med en ny planch nu en stund idag också. en stund.. sen började jag fixa med någonting annat. hm hm.

nu sitter jag och äter smågodis och borde egentligen äta middag. men den väntar jag med en liten stund. måste ta mig tid till att hitta ett köksgolv. vill ni hjälpa mig? vi funderade på ett mattsvart vinylgolv.. men jag vet inte. vet inte om det är lättstädat.. vet inte om jag kommer slita mitt hår för att det syns för mycket skit på det-. nu har vi ju bara två håriga kissar. och huset dammsugs varannan dag.. så hm. kanske? ge mig tips! blir det för mycket svart tror ni? kanske. jag är velig. och det är ovanligt för mig när det kommer till just inredning! någon gång måste man ju vara det med ^^

älsklingen åkte till jobb vid fyra och kommer hem vid 22 tiden. det är bra hur han jobbar för när vi går upp vid åtta så hinner vi renovera massor innan han åker igen och sen på kvällen (ikväll kommer han hem extra sent) så hinner vi ha massa mystid ihop! ♥

idag är det farsdag (: sebastians första som jag och hector fick fira. vi firade den igår istället eftersom älsklingen jobbar nu ikväll. och en trerätters ville jag (och hector såklart) laga åt bästa pappan i hela världen (: förrätt blev massa plockmat i form av stark ölkorv, kex, brieost, fikon, melon med parmaskinka, passionfrukt, massa marinerade ostar, soltorkade tomater, pepparkorv mm. gott var det! sen medans potatisgratängen stod i ugnen och oxfilén marinerade så hade vi mysigt hemmaspa. skrubbade, peelade, hade lermask och vit chokladmask, duschade tillsammans med massa levande ljus och dämpat ljus. (så mysigt att ha dimmer i badrummet) brukar ofta duscha med tända ljus och svagt på spottarna. hoppade i myskläder och gick upp och åt gid middag i form av poatisgratäng, oxfilé, vitlökssmör, rödvinsås och beaneisås och en stor sallad. sen skulle vi ha ätit banana splitt.. men jag hade helt glömt glassen.. så efterätten tar vi ikväll (: blir nog inte så gott annars. förflyttades oss till vardagsrummet, tände en stor mysig brasa och åt smågodis, drack cola och tittade på transformers 4?! jag somnade efter två sekunder i soffan och älsklingen såg nästan hela filmen innan han också somnade. släpade oss upp efter en mysig farsdag som pappa sebastian var riktigt nöjd med ♥ han fick en mocca master kaffemaskin av hector i farsdagspresent. den har redan använts flitigt här hemma idag (: och imorse på riktiga fars dag fick han frukost på sängen av mig och hector. baugette med ost, skinka och skivad tomat, kaffe (från nya maskinen såklart) risgrynsgröt och juice.

ska ta och leta golv och sen röja i köket och sen ner och vika och hänga tvätt i tvättstugan! och sen laga goaste pasta carbonaran! mums! sen ska jag titta på sex and the city filmen. köpte både första och andra igår (:

ha en supermysig kväll! ska lägga på ett kol nu. snart vaknar nog prinsen och då ska vi gosa i soffan (: puss&kram!













Kommentarer
Postat av: Ami

Wow vilka snygga tallrikar! Likaså vinglasen var riktigt fina :) Vi ska också renovera köket här hemma snart och då ska jag köpa massa nytt och fint ;) får passa på att inspireras nu! ;) kram på er!

2011-11-13 @ 18:26:43
URL: http://insidepain.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh så mysigt allt lät.

En riktig höjdardag med andra ord. :)

2011-11-14 @ 06:45:01
Postat av: Helena

Ser underbart ut

2011-11-14 @ 10:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback