våran arla morgon

god morgon underbaringar! tack tack tack!! ♥ idag är jag allt annat än ihålig. gladaste gladaste! fina ni är. ni ger så mycket bara genom att höra av er lite mer. så falleer lusten på igen!

tassade upp vid halv fem och gav skatten frukost i flaska. vi varierar flaska och bröstet, då han är prematur och vi vill se så att han får i sig bra mängder varje dygn. så jag pumpar och ger i flaska och sen ammar han några ggr per dygn också. skruttisen! (: la ner honom i sin säng igen efter lite morgonmys. tände en brasa i kakelugnen och lät luckan stå öppen, mysfaktor! sprakar och låter så underbart av elden. helt mörkt ute. tände ljus i hela huset. gav katterna sin daliga dos av nått gott från kylen. och värme scones, gjorde en frukostbricka, kokade te och väckte min älskling med frukost framför öppna spisen. mysig start på dagen! kramas och gosa innan han åkte till stockholm för jobb. han kommer hem vid midnatt, men jag har en del att pyssla med här hemma idag. bla. hemsidan. hectormys såklart och även ta en promenad med vagnen till vår lilla affär här i byn (: hectors gudmor har skickat ett paket till honom. gulle! ♥ spännande!

hela huset är uppvärmt nu. perfekt med så många kakelugnar.. okej två st, men en kamin i källaren också (: elpriserna på vintern är galna! fick en räkning idag från elon.. hu. 2000 kr på en månad. jag måste bli bättre på att släcka lampor och vi måste ta oss i kragen och beställa vitvarorna nu till köket.. kan tänka mig att den mer eller mindre trasiga kyl och frysen drar en del :P sebastian har öppnat upp till nya köket och stängt igen dörren till vardagsrummet från det nya köket. vi flyttade dörren så att säga! och det blir kanon. kommer bli så fint. men uj vi har en del att renovera tills första advent som tydligen är den 27 november. då har dom julkör här i lilla kyrkan på morgonen som vi ska gå på. så mysigt! under julmånaden kommer vi hitta på massa mysigheter. ser verkligen fram emot det. då står vi ut med all renovering nu!

fick en kommentar oom jag kunde visa hectors mössa jag virkar. vill du se den nu? eller när den är helt klar? (:

hector säger att han vill ha mat nu. så vi hörs sen! ha en jättebra dag! massa kramar!







Kommentarer
Postat av: M

Det är lyx med kamin! Höjer mysfaktorn o sänker värmekostnaderna :)

2011-11-10 @ 16:00:35
Postat av: Anna

Vad romantiskt :) <3

2011-11-10 @ 16:27:32
URL: http://livetmedkarleken.blogg.se/
Postat av: Anna

När mössan är klar vore det skoj att se den, men d får gärna lägga upp ngn bild under arbetes gång också. :)

Kram!

2011-11-11 @ 02:52:19
Postat av: Ulrika

Vad mysigt det ser ut! Åh, så gott med scones..tror jag ska baka det i helgen :)

2011-11-11 @ 10:51:12
Postat av: fanny

M: det var ett av "kraven" när vi letade hus att vi ville ha kakelugn eller öppenspis! riktigt mysigt är det! <3



anna: absolut det fixar jag :D jag kan redan nu meddela att den inte är den snyggaste, men den fyller sin funktion ;) kram



anna: det var det verkligen gumman <3 mysigt sen när vi ses, kan vi tända en brasa och titta på film och dricka glögg!



ulrika: det var verkligen en bra och mysig start på dagen! scones är så lätt och ändå så bakar jag det så sällan. det var jättegott att ha filmjölk i. blev saftiga och goda! :) kul att baka! blir ju en del nu i december också :)

2011-11-11 @ 16:41:46
Postat av: m

låter väldigt mysigt!

2011-11-12 @ 11:46:56
Postat av: Petra

Hej hjärtesöt!



Det är så mysigt att få läsa om era projekt, om lilla H, och jag känner redan julmyset sprida sig som en värmeslinga genom kroppen! Tack. Jag har haft så mycket omkring mig att jag varit dålig på att kommentera dina inlägg, men nog har jag varit inne på bloggen allt! ( : Tänk att det finns så mycket kärlek! Jag är också mycket hoppfull om framtiden och den kärlek som kommer finnas i den. Kärlek från nära och kära är det bästa som finns. Att få känna värme från någon annan, att få kramas, det betyder mer än man kunnat ana.

Ta hand om er fina ni! KRAM

2011-11-12 @ 15:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback