Lördag!

mysig start på den här lördagen. älsklingen kom in med frukost på sängen medans jag och hector låg och myste i sängen. att ligga och lyssna på hans gulliga läten är så underbart. finaste liten ♥ mysigt att äta frukost hela familjen (: den här lördagen har vi börjat med att ta det lugnt.

det var verkligen skönt att sova ut lite. vi är uppe var tredje timme varje natt eftersom hector äter då (: jag börjar vänja mig vid att sova ett par timmar och sen upp. är faktiskt pigg när han ropar på mat. det trodde jag inte att jag skulle bli för några veckor sen hihi. men man vänjer sig vid allt som man säger. annars är hector ett väldigt lugnt och harmoniskt barn. han vill såklart ha mer uppmärksamhet nu än de första veckan tex. han tycker om att vara nära oss, och vi öser över honom med kärlek och gos. känns som vi varit föräldrar i en evighet. allt känns så självklart. och visst blir vi jätteglada när personalen känner sig rastlösa när vi kan och vet allt själva. dom säger att vi är jättebra föräldrar. vi fann oss i rollerna väldigt fort som sagt (: vet att det kommer gå galant när vi kommer hem också. det enda som kommer bli skillnad när vi kommer hem är miljön runtomkring oss och även att vi slipper åka ifrån hector. vi har behövt åka ifrån honom tex igår till huset för att inte komma hem till ett flyttkaos. viktigt att vi har mycket tid till honom och personalen har tagit hand om honom så vi har haft chans att faktiskt åka hem och ordna upp allt. och vi har jobbat på som myror, för att vara ifrån honom sådär vill vi inte. vill ju ha med oss honom, såfort vi är ifrån honom saknar vi honom helt tokigt! så vi har verkligen någonting att se fram emot. hus, hector hemma i huset, katterna kommer ju till oss, att vara tillsammans igen har jag verkligen saknat och sett fram emot. man uppskattar så mycket mer när man kommer i såna här situationer.

vi hann en bra bit igår när vi var hemma i huset. målade, packade upp, städade, fixade. blir riktigt bra. vardagsrummet är så gott som klart. det enda är en dörr som ska sättas igen in till det nya köket (som vi kommer bygga i ett gamalt sovrum) och en randig tapet som ska upp på ena väggen "plain straips" eller hur det stavas ^^ den fina soffan från bolia är på plats, vi har en taklampa, tvbänk är på plats, fotpall till soffan, lampor är utsällda. det är riktigt fint. ska hitta ett soffbord och en mysig matta också som man kan värma fötterna på (:

nu ska jag hoppa in i duschen sen ska vi äta lunch och sebastian ska köpa klart mina födelsedagspresenter. spääännande. jag kommer nog trots min ålder aldrig tröttna på att fylla år och få paket och umgås med nära och kära. den bästa "presenten" är helt klart hector. såklart (:

ha en jättebra dag nu, så hörs vi mer ikväll. massa pussar!



den här soffan har vi köpt i samma tyg, fast utan divandelen, köpte en fotpall istället som får agera i samma syfte (;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback