Akuten och sotarn

Herregud vilket dygn vi haft! I går åkte vi in till akuten med Hector vid halv nio. Skulle precis städa upp på hans rum efter massa lek när jag såg att han slitit ut en sladd vi barnsäkrat (med sladdnubb) eller vad det heter. En liten plastgrej och en spik.. Hittade fyra av fem och fick panik. Så vi gick igenom hela rummet efter den. Men ringde tillslut till sjukvårdsupplysningen. In till akuten och var framme vid halv tio. Hector var sitt vanliga glada jag och läkarna trodde inte han fått den i sig. Vi satt i över tre timmar och väntade på att få komma till röntgen, dom sa att det var onödigt då han aldrig enligt dom skulle haft möjlighet att svälja en sån stor plastbit.. När läkarna kom med bilden på Hector från röntgen såg han ställd ut. Mycket riktigt låg den i hans tjocktarm. Vilken jäkla tur att den inte fastnade i luftstrupen. Tarmarna är inte så sköra enligt läkarn så den hade inte kunnat ta sönder någonting. Tycker det lät konstig. Kanske sa så för att stilla oron.. Hur som helst. Vi kom hem vid två på natten, gav våran lilla kämpe sin gröt och gjorde oss i ordning så fort vi kunde och kröp i säng runt kvart i tre. Stackars älskling som skulle upp sex :(

Var livrädd för den där bajsblöjan idag. Men han gnällde bara till lite och sen låg den där. Inget skadat och efter blöjbyten var allt frid och fröjd! Orolig mamma kunde pusta ut och smsa oroliga pappan på jobbet! Sparat bilden från röntgen.. Så ska busen få se vad han hittade på...!! Titta bort i två sekunder det går inte :P är så glad att det gick så bra hade aldrig förlåtit mig själv. Det komiska är att vi rådfrågade på
BVC om hur vi skulle barnsäkra just sladdarna.. Nu blir det kabellister med skruv ist!

Dagen har varit bra iallafall. Mycket har vi hunnit med. Känner mig så sjukt stressad hela tiden. Borde få ett datum på när han tänker komma tycker jag så man kan planera lite haha. planeringsfreaket mår inte bra av ovissheten.. Men hur som helst han kommer när han kommer. Proppen har gått, jag har börjat öppna mig och jag får starkare och starkare värkar. Trycket neråt är ju så skönt.. :P kan knappt gå.

Jag vaknade vid tolv idag och var helt förvirrad. Att komma i säng så på natten och vakna sent på dagen blev tokigt! Hector vaknade strax efter mig och vid ett kom sotarn och protryckte vår skorsten! Halleluja att röret var funktionsdugligt som vi ska stoppa in kaminen i! Annars hade det kostat tiotusen mer. Men nu är det under tjugotusen för att få värme i huset och massa mysiga kvällar! Braskaminen kommer ha en fläkt installerad så värmen sprider sig! Perfekt! :D

Pluggat en hel del, myst med våran snutte, valt ut kläder till lillebror som ska packas ner i väskan, ätit ärtsoppa och pannkakor, målat ett sista varv på spjälsängen med älsklingen och betalat räkningarna. En aktiv dag med mkt som fixats med! Och nu är jag trött!!

Ska bli skönt att sova! (: god natt fina ni, så hörs vi imorgon! Då är det torsdag och vår städdag! Skönt att få det rent innan helgen! Så myskväll med film och mys och godis på kvällen.

Puss!!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Men fyy faan vad läskigt! Jag skulle också bli orolig. jag förstår verkligen er oro och stress. Å fast läkaren sagt sådär om tarmarnas tjocklek sås kulle jag inte kunna låta bli att vara rädd o tänka ändå. Jag är glad att du såg när den kom ut. Frågan är om man inte skulle ha sett till att hittat den i blöjan om man inte såg den ändå. Usch hoppas att lilla Hector inte stoppar i sig mer farligt. Småfingrarna pillar och kommer in överallt ;).

2012-08-30 @ 14:29:17
URL: http://donnadeluxe.blogg.se
Postat av: Malin L

usch vad hemskt, tur att det gick bra med lillkillen =)

2012-08-30 @ 21:43:28
Postat av: Annica

Vilken liten rackarunge ;) Hoppas det inte dröjer allt för länge nu innan lillebror anländer, så jobbigt att gå med onda värkar hela tiden. kramar

2012-08-30 @ 22:42:27
URL: http://annista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback