2012

Tänk att det redan är nyår. Det känns som igår när vi stod ute på bryggan och tittade upp mot ett helt hav av färgsprakande raketer, kramandes. Ett år har gått sen dess. Minns det så tydligt. Jag smög in till Hector och pussade honom på pannan och viskade "gott nytt år älskling". Han har blivit så stor under det här året! Vilken utveckling den här lilla människan gjort. Nu går han! Älskade lilla snutt, du är mammas stolthet! Du och din lillebror <3

Just nu ligger jag bredvid finaste Sebastian i soffan, tätt intill honom, under en filt. Det enda som lyser upp rummet är alla levande ljus vi tänt och julstjärnan.. Såhär skulle jag kunna ligga i all oändlighet. Höra hans tunga andetag. Sötnos! Somnade mitt i filmen vi tittade på. Han har kämpat så här i dag och gjort det så fint tills imorgon. Tänker på hur bra vi har det. Det vi gav oss in i hade nog dödat vilken relation som helst. Vi blev bara starkare. För varje dag som går bygger vi grunden vi står på mer och mer stabil. Växer ihop till en. Och jag älskar det! Jag älskar oss!

Imorgon blir det en lugn och mysig nyårsafton! Vi bjuder på femrätters, eldshow, raketer och bubbel vid tolvslaget. Jag och hjärtat firar att det var tre år sen vi förlovade oss. Om man räknar med nyår vi förlovade oss på såklart (; några nära vänner från Sthlm kommer och firar med oss! Det ska bli så himla himla mysigt! Och vi har längtat!! Det känns som att 2012 som varit mestadels kämpigt i början, blev riktigt riktigt bra framåt mitten och avslutades riktigt lyckligt med fyra i familjen. Tack för att vi vågade satsa! Vet inte riktigt vad eller hur jag skulle klara av livet utan mina små. Folk skulle nog slå bakut om jag berättade.. Men aj, vi är riktigt sugna på en till. Och en till., och en.. Hihi. Men nu får vi nog hejda oss en smula. Dags att göra den där delen i livet som gör så att man drar in pengar och kan försörja alla sen!

Så den den nyårsmiddagen då.

Till förrätt äter vi räkcocktail med chili, vattenmelon, gurka, koriander, lime.. Var säkert nått mer. Minnet är bra men kort (;

Varmrätt blir helstekt oxfilé med mandelpotatispuré och hemgjord rödvinsås med chili och kakao. (Aldrig sett ett recept med så många ingredienser herremingud!!)

Och sen bjuds det på tre desserter.. För vi kunde inte välja och sen är det lite roligare att få smaka på fler än bara en tyckte vi! Och självklart har vi gjort allt själva! (:

Crème brule, lemon curd glass med turkiskpepparsås (smakade på den i kväll!! så himmelskt god! Och sist men inte minst bailysmousse. Aldrig gjort innan, men den blev riktigt riktigt god! Allt vart gott! Längtar tills vi ska äta imorgon ^^

Huset är storstädat! Efterrätterna är gjorda och dukningen och dekorationerna är planerade (i mitt huvud) Hihi. Nu ska vi bara få den där skönhetssömnen också!

Sov gott finaste ni! Vi hörs nästa år! Välkommen 2013! Det kommer bli en underbart år! Det känns i hela kroppen! <3

Här är vår lilla nya familjemedlem. En Maine coon hona!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Åh turkisk pepparsås lät gott! Hur gör man den? Gott nytt!

2012-12-31 @ 15:26:33
Postat av: Ami

Gott nytt år finaste Fanny! Hoppas du och din familj får ett toppenbra nytt år! Kram

2012-12-31 @ 16:49:53
Postat av: Anonym

Gott nytt år fina Fanny! Så glad att du hade bloggat igen. Kikar in här varje dag av gammal vana :) Vilken fin katt ni skaffat, main coon är så vackra. Ha en fin kväll!

2012-12-31 @ 17:17:12
Postat av: Ann-Kristin

Gott Nytt År! Vad kul att höra av dig igen.Saknat dina inlägg, men man tittar in ändå.Ha det gott på nya året.

2013-01-01 @ 00:46:57
Postat av: Anonym

Gott nytt år! Kul att du fortsatte blogga :) Hade inte du annons ute på blocket på dina andra katter för ett tag sen?

2013-01-11 @ 11:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback