Jag hade nästan gett upp hoppet om mänskligheten

En trasig bil. In the middle of fucking nowhere. 21 minusgrader. Köldskador. Tårar och frustration. Vän som letar febrilt efter lösning i timmar. Påkörd av lastbil.

Ja snart är han hemma! Bilen gick sönder i natt vid 22 tiden, i sex timmar satt han i en iskall bil medans jag och min fina vän Linda försökte hitta en lösning! Jag tror hon ringde runt till halva Sveriges befolkning.. Ja folk i Sthlm, Norrköping, Jönköping, gran canaria (?!) var inblandade! Tillslut kom han till ett hotellrum där dom gav honom frukost mitt i natten. Alla sov, ingen kunde bärga. Sen idag fick han hjälp av en bilmeck betalde med sista pengarna på kortet och fick bilen lagad..? Åker tio minuter och så dör bilen.. Igen. Vi har ju inte haft tur dom senaste timmarna så att säga. Han ringer mig och låter upprörd. "jag står på e4 an, blev precis påkörd i sidan av en lastbil och han stannade inte ens" herremingud! Sitter tyst, stum, rädd och vill bara hålla om honom för jag hör hur han har gråten i halsen! Jag gör ALLT för honom men när man sitter och inget kan göra.. Då gör det ont! Linda fick tag i ett guldkorn från Linköping, hans lillebror tog ledigt från skolan, för att åka och bogsera Sebastian och den numera mosade bilen. Dom är strax i Linköping och har åkt i 30 km/h.. Hans familj ville bjuda honom på någonting varmt för magen! Jag är helt rörd! Det finns verkligen änglar! Människor som faktiskt ger utan att ha krav och kräva tillbaka!

Det är såna människor man håller hårt i och aldrig släpper! <3

Ikväll ska jag ta hand om min kämpe! Vill inte tänka på vad som kunde hänt. Det är när sånt här händer som man vaknar upp! "var det där verkligen nödvändigt..? Skulle jag bråkat om det där? Tänk om jag inte sagt så.." att han är min, det har jag redan tagit vara på tusen ggr om. Men vi säger såhär: efter det här gör jag det liiiite extra! "ingen har ställt upp för mig och varit så snäll mot mig förut" jag älskar dig! Och när jag sa att jag ALLTID kommer stötta dig, älska dig och hjälpa dig i allt, då menade jag det! Du & jag <3

Imorgon kör Linda oss till stan! Bilköp!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja herrejösses vilken natt..

Är glad över att han kom hem oskadd efter den där satans lastbilen men fortfarande ledsen att jag inte kunde göra mera!



PUSS&KRAM

2012-02-07 @ 17:31:06
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Malin L

Men huja vad hemskt.....

vad skönt att någon hjälpte honom... =)

2012-02-07 @ 19:35:21
Postat av: Alexandra

Stackarn,inte kul när sådant händer.Som sagt,att ha vänner som hjälper en sådär är riktiga vänner.

2012-02-08 @ 15:03:50
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback