Ledighet och renovering

God morgon allihopa! Jag ligger i sängen och väntar på att frukosten ska bli klar. Världens bästa älskling ville överraska mig <3 ska bli gott, jag är riktigt hungrig!

Igår myste vi massor! Efter bvc (Hector väger numera 6,5kg och är 61 cm lång) tänk att han vägde 1,7kg och var 41 cm när han föddes. Lilla hjärtat! Kan inte förstå att han varit sådär liten! Hur som helst feber efter sex månaders sprutan och en ledsen liten kille och jag (och hedwig såklart haha) gosade under täcket och tittade på film. Strök hinom över håret tills hans somnade utmattad stackars ): jag är inte van vid att han är så ledsen, han är en jätteglad bebis och har alltid varit. Så det värker i hjärtat när man gråter så. Men tillslut lyckades jag lugna honom. Alvedon för barn verkat fort märkte vi igår! Sen efter filmen kom Sebastian hem och då blev det middagslagning och massa kramar! Saknat! Vi åt jättegod renskavsgryta med ris och lingonsylt. Det är så sjukt kul att laga mat!! Ett stort intresse. Har aldrig riktigt förstått mig på det här med halvfabrikat och att äta korv och köttbullar och ja.. Nej. Maten känns som en grej jag/vi gärna lägger tid och pengar på. Jag prioriterar vår mat framför att tex köpa en tröja eller två. Och hector fick banangröt! Favorit äben fast hälften hamnade över hela honom ist för i munnen! Hihi. Så efter god middag kröp vi i säng hela familjen och tittade på söta filmen "smurfarna" blev tidigt i säng med andra ord (: skönt! För idag ska vi renovera! Och ikväll middag i Vimmerby ute med My och Co.!

Ha en fantastisk torsdag! Blir storstädning här för imorgon ska vi bara fredagsmysa! Puss!

Ps. Det verkar vara strul med att kommentera, så ni som undrar någonting tills det är ordnat kan mejla mig! (det rosa lilla kuvertet till höger)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback