Nattgrubbel

Det är ofta jag har så mycket inplanterat när vi väl är här i Stockholm men inte idag! Dagen har varit som ett oskrivet blad i en bok och det har både varit sjukt tråkigt och framförallt nyttigt?! Jag har vandrat runt med Hector i vagnen och bara rannsakat mig själv. Funderat på vad allt går ut på och vad som är värt att lägga tid på. Undra hur många det egentligen är som är helt nöjda när dom går bort - som känner att dom levt ut livet till fullo. Jag funderade på vad jag gjort hittintills och ja, jag är riktigt nöjd (: ni som följt bloggen under dom här fem åren (?!) jisses vad länge jag bloggat! Vet kanske att jag har en lista över saker jag vill genomföra och uppleva innan jag tackar för mig. Och det är många punkter jag genomfört under åren. Det är så många som säger att dom önskade att dom gjorde mer av livet istället för att drömma. Jamen komijen då! Jag har aldrig skjutit upp saker jag velat göra. Tex när vi skaffade barn fick vi frågan ofta "ångrar ni inte att ni inte levde lite mer innan" (ja den där man lever inte efter man har fått barn diskutionen kan vi ju ta en annan gång..!) och svarar man "jo det gör vi" då står dom som fån och ser allmänt förvånade ut. Jamen ställ inte en sån dum fråga då! Haha! NEJ vi ångrar inte vårt (våra) barn! För varför skjuta upp saker man drömmer om? Livet är ju NU, HÄR! Nej jag har nog upplevt tre liv om man räknar ihop alla saker jag upplevt, bra och dåliga. Livserfarenhet kallas det! Och det har gett mig ett bredare synfält. Vad vet andra om smärta och lidande frågade min vän mig. Jag vet att jag möjligtvis vet för mycket. Dock har det också gett någonting bra! Jag ser människor och jag ser igenom dom, jag läser av och ser igenom osäkerhet och styrka. Jag tror verkligen att allt har ej mening - och min skriva mening lyder - lev som du lär!

Jag älskar dig Sebastian - för mig är du perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback