sammanfattning av 2011

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?

födde barn, flyttade till hus på landet.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

ja och några nu i början av det här året.

Dog någon som stod dig nära?

nej som tur är.

Vilka länder besökte du?

gjorde ingen resa utomlands, men en enorm resa i mig själv.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

mindre oro och mer framförhållning och stabil ekonomi varje månad.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

den 31 juli då vår hector hade bråttom ut till oss. älskade unge!

Vad var din största framgång 2011?

att jag vågade lita på min magkänska och flytta ifrån stockholm.

Största misstaget?

att jag inte hann ta körkort innan hector kom (;

Bästa köpet?

vår fula volvo, haha. att vara billös i skogen är inte så bra. och såklart vårt hus. många hus som vi tittade på som var mer eller mindre fallfärdiga.

Vad spenderade du mest pengar på?

renovering och inredning.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

att kunna gå ut direkt på morgonen och titta ut över vår sjö och känna lugnet sprida sig i hela kroppen. och se hector le och må bra ♥ när jag och sebastian fick reda på att hector låg i min mage och när vi gifte oss med varandra.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

alla melissa horns låtar.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

beror på vad man jämför med. jag har varit ledsen och orolig många gånger under tvåtusenelva, men sen är jag en sån som alltid reser mig upp och hittar möjligheter istället och skakar av mig bitterhet och människor som inte kan glädjas åt ens val i livet. jag är inte gjord av stål, men har en positiv inställning till saker och ger sällan upp. jag har känt geniun lycka många gånger under 2011.

Vad önskar du att du gjort mer?

tagit tag i sista ämnena på komvux, men det gör jag nu istället.

Vad önskar du att du gjort mindre?

oroat mig. jag vet ju att saker alltid löser sig tillslut.

Blev du kär i år?

ja, i min son.

Favoritprogram på TV?

halv åtta hos mig är så mysigt!

Bästa boken du läste i år?

jag läser sällan böcker.

Största musikaliska upptäckten?

hänger med samma gamla favoriter fortfarande (:

Något du önskade dig och fick?

ett friskt och tryggt barn. ett tryggt hem som verkligen var mitt hem. mänger med kärlek av sebastian.

Något du önskade dig och inte fick?

jag uppskattar allt jag fick istället för att vara ledsen över det jag inte fick. är så tacksam över att vi är där vi är idag, med en fantastisk fin son, ett underbart hem och vi har varandra. ♥

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

jag firade min 26 års dag på ronald mcdonald huset, för att hector låg inne på sjukhus. fick paket och frukost på sängen, sen kom min mamma ner från sthlm och firade med oss på dagen och satt hector vakt på kvällen. då blev jag utbjuden av sebastian på en mysig tapas restaurang, och sen gick vi på bio och myste! en rikitgt bra födelsedag!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

att jag lagt mindre tid på att få igång andra i livet med deras drömmar och lagt mer tid på mig själv. jag vet att jag skulle tagit mig bra mycket längre då. MEN, att älta det är ingen idé. idag tog jag tag i det jag länge väntat med.

Vad fick dig att må bra?

ensamtid. att få gå runt i vårt hus och bara njuta av tystnaden (jag är en ensamvarg så det skriker om det)

Vilken kändis var du mest sugen på?

ingen!

Vem saknade du?

en vän att dela allt med. vilket jag numera har ♥

Mest stolt över?

att jag tog mig ur ett liv jag inte ville leva, utan bara levde för att jag inte orkade gå vidare. jag gifte om mig med en underbar människa som jag älskar över allt annat. trots folks fördommar, vi lämnade ett liv som alla såg som trygghet och startade det vi visste skulle bli vår trygghet. jag läkte från ett jobbigt år som varit och ägnade hela tvåtusenelva till att uppfylla drömmar som jag haft i flera år. att må bra på riktigt och leva ihop med en person som stöttar mig i allt jag vill göra och lyfter upp mig. men framförallt. jag stod upp för mig själv.

Högsta önskan just nu?

att jag ska hitta tillbaka till lugnet på insidan på heltid och inse ännu mer att livet tar mig dit jag väljer att det ska ta mig.



våran stora kärlek. där hade han fortarande sin sond. han var så himla himla duktig och vi är så stolta över honom att han kämpade så i början. vad vi älskar dig hector. det finns inte ord. du är det finaste som hänt mig.


 


Kommentarer
Postat av: Ia

Fanny, du är verkligen en av världens finaste människor.



Låg sömnlös och orolig i min säng när jag tittade in här i din blogg och blev så lugn av att läsa och se allt fint <3



Nu ska jag försöka sova igen.

2012-01-08 @ 04:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback