Bakluckeloppis

Idag har jag och Hector haft en riktigt bra dag! (: mysig! Vi har varit på backluckeloppis och fyndat fina retro leksaker och en jordgubbsmössa. Sötast! Köpte en gammal men väldigt fin välbehållen plåtbil och en gammal speldosa i plåt! Den ser ni på bilden här nere (: stannade vid en bil och pratade med en jättemysig kvinna i 60 års åldern. Vi pratade och pratade och pratade. Lustigt hur vissa fastnar så. Det slutade med att hon hängde med på en fika hos oss :D stannade i över två timmar! Hector! Du har fått en extra farmor/mormor! Vad dom fastnade för varandra! Och jag för henne. En riktig bullmormor! Vi bytte nr och ska ses snart igen! Har man ingen egen då skaffar man sig en som i filmen "kan du vissla Johanna" haha! Underbart spontant och härligt! Jag har sån mini släkt i Sverige så det var riktigt riktigt kul att lära känna henne! Hon tipsade om en barnloppis i stan också, den hade jag velat gå på! Så ska kolla upp när den är! Vi har vart på promenad och tittat på hästarna i hagen och gungat i parken, vart på affären och handlat sån grejs man har i saft för att den ska hålla sig längre. För imorgon ska jag koka saft tänkte jag! Våra vinbärsbuskar har MASSA bär som jag tänkte använda (: och även koka rabarbersaft :) resten fryser vi in tills i höst så vi kan göra pajer osv (: mys! Älsklingen är påväg hem från jobbet! Jobbade extra idag för han tog en dag ledigt i veckan. Och för oss spelar det ju ingen roll då vi är hemma (: mammaledigheten njuter jag verkligen av!! Lång semester minst sagt! Ja nu är jag ju hemma med två på raken! Passar perfekt att plugga på distans medans och pyssla runt hemma! Ikväll äter vi ört biffar med ugnsstekta rotfrukter och kallsås. Och tittar på nyaste "Irene huss" och myser! Efter maten tänkte vi bada hela familjen i poolen vi fick av mamma. Den är ganska stor så vi får plats :P mysigt ska det bli! Vad gör ni ikväll? Hoppas ni får en riktigt bra kväll hur som helst :) ta hand om er! PUSS


Kommentarer
Postat av: Petra

Hi hi. Sån speldosa har jag också haft när jag var liten...

2012-07-22 @ 17:12:45
Postat av: Amanda

Vilken fin speldosa! Roligt med äldre leksaker, de är ju oftast finare och mer rejäla än nya :)

2012-07-22 @ 18:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback