Drink recept

Nu gör jag lite på fri hand (; men ja.. Lite höftning skadar aldrig! Det här är till ca 6 personer. Sockerlag Jordgubbar Hallon Vattenmelon Sprite Jordgubbsdrinkmix Is Egengjord sockerlag (lika mycket vatten som vanligt socker koka upp under omröstning och låt kallna) till en hel mixer sats ca en halv deciliter. Beroende på hur söta drinkar man vill ha. Tina jordgubbar och hallon eller den frukt/bär ni vill ha. Så dom är helt tinade. Då är det lättare att göra bär/frukt puréer. Ha i ca 3 deciliter av bären i en mixer. Jag hade jordgubbar hallon och färsk vatten melon. Mixa sockerlagen och bären krämigt i mixern. Häll på sprite efter tycke så utsedd man vill ha drinken. Avsluta med lite jordgubbsdrinkmix (finns på mataffärer) mixa allt. Lägg is i en ren kökshanduk och krossa med händerna. (man får ju dunka lite hehe) och häll i. Pressa lite lime över drinken. Och ja självklart dom som dricker med alkohol (var bara jag och en till som drack utan på festen) Då häller man i vodka i slutet och rör runt innan man häller upp i glas (: dekorera med några hallon och en lime klyfta.


Kommentarer
Postat av: Marielle

Det låter ordentligt super duper gott! Jag ska verkligen prova det. Men om man inte vill använda sockerlag har du tips på det med :)?

2012-07-09 @ 20:28:02
URL: http://donnadeluxe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback