tatueringarna


min hector tatuering. jag älskar den. tanken är att våra framtida barns namn ska tatueras bredvid så det blir ett armband runt armen. den sitter alltså på underarmen strax under armväcket. och jag kunde täcka några av mina ärr.. Sebastian har en likadan i samma teckensnitt fast på skuldran (;
 
 
Under nyckelbenet nära hjärtat, sebastians namn, oavsett var han kommer alltid vara min bästa vän och pappa till mina barn. jag älskar dig hjärtat!
 
Dom satt vi på samma ställe. precis över hjärtat.
 
en text jag velat ha i evigheter men aldrig gjort. i typewriter text. lite ojämn text som ska föreställa en gammal skrivmaskin. jag älskar den! den är verkligen mig. och som ni ser så sitter den i nacken. strax under.
 


Kommentarer
Postat av: Marit

Hej Fanny!

Åh, vilka fina tatueringar! Jag älskar särskilt den sista, så sanna ord...

Tack för din fina kommentar i min blogg! =)

Jag tror vi är ganska lika du och jag, tror det är därför jag älskar din blogg så mycket! ;) Det är verkligen så, att man kan bli så mycket lyckligare av att fokusera på det positiva. Man kommer inte alltid lyckas men man kommer så himla långt bara genom att försöka. På så sätt är man snäll mot sig själv och visar att man förtjänar att må bra. Det är ok att de negativa tankarna tar över ibland, men ju mer positiva tankar man tänker och ju tacksammare man är över sitt liv, desto mer sällan kommer de negativa tankarna har jag märkt. Tillslut är det mest glada tankar kvar. Känns lite som receptet på lycka. =)

Älskar din inställning till livet. Du inspirerar verkligen!

Hoppas du mår bra och att du får en fortsatt bra söndagskväll! =)

Kramar!

2012-07-08 @ 18:03:05
URL: http://stridhhomedesign.se
Postat av: Marit

Hej Fanny!

Åh, vilka fina tatueringar! Gillar verkligen den sista, så sanna ord...

Tack för din fina kommentar i min blogg! =)

Jag tror vi är ganska lika du och jag, tror det är därför jag älskar din blogg så mycket! ;) Det är verkligen så, att man kan bli så mycket lyckligare av att fokusera på det positiva. Man kommer inte alltid lyckas men man kommer så himla långt bara genom att försöka. På så sätt är man snäll mot sig själv och visar att man förtjänar att må bra. Det är ok att de negativa tankarna tar över ibland, men ju mer positiva tankar man tänker och ju tacksammare man är över sitt liv, desto mer sällan kommer de negativa tankarna har jag märkt. Tillslut är det mest glada tankar kvar. Känns lite som receptet på lycka. =)

Älskar din inställning till livet. Du inspirerar verkligen!

Hoppas du mår bra och att du får en fortsatt bra söndagskväll! =)

Kramar!

2012-07-08 @ 18:09:55
URL: http://stridhhomedesign.se
Postat av: Mallam

Jättefina, speciellt den sista! :) Men hur motiverade tatuetaren att tatuera en gravid kvinna? Jag har tatuerat mig hos flera olika, både kända (bl.a SM-vinnaren) och okända och ingen vill verkligen tatuera drog- eller alkoholpåverkade, minderåriga eller gravida. Det är ju en läkningsprocess för kroppen och kan verks bortstöttande (i ditt fall då igångsättande då du passerat missfallstid med råge) för fostret.

Du gjorde f.ö rätt i att tatuera in Sebastian - oavsett vad har han gett dig det bästa, dina barn, och det ska hedras! :D

Kram

2012-07-09 @ 08:01:08
Postat av: Annica

Jättefina tatuerigar, den sista stämmer verkligen så bra och samma fras har jag haft funderingar på att tatuera in men för min del kommer det nog aldrig att bli av.

2012-07-09 @ 23:08:46
URL: http://annista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback