Torsdags morgon!

Och jag ligger och gömmer mig under täcket. Sjukt rädd för myggan som jag hör men inte ser.. Haha (; är sönderbiten på benen. Myggorna älskar mig. För ingen annan här hemma blir biten. Hector sover och lär sova till halv elva, elva. Tröttfisen! Jag saknar honom jämt när han sover, men just nu är jag ganska tacksam över att hans sovrutiner är så bra. Tröttare mamma får man leta länge efter haha. Sover mellan tio till tolv timmar varje natt och en till två timmar på dagarna. När jag lagt honom på dagen äter jag snabbt lunch, plockar undan lite och sen direkt sova en vända. Men lika trött är jag för det. MVC besök snart och då ska jag kolla järnvärdet som var uselt sist. Måtte denna trötthet gå över. Jääsp! Älsklingen åkte till jobbet för en halvtimme sen, imorgon är han ledig ska bli mysigt (: vi saknar varandra såfort vi är ifrån varandra. Men jobba bör man :P annars blir det inte mycket mat på bordet (; hur som helst ska det bli mysigt med lite lång helg ihop! Min vän Helena sen evigheter tillbaka (ni vet säkert vem hon är har varit med här i bloggen mycket) och hennes Joakim och deras son Hugo kommer på besök i helgen! Mys! :D har längtat massor! Längesen hon var här, tror inte ens köket var renoverat då. Kul att dom kommer! <3 och imorgon fredag ska lilla familjen (som snart blir fyra!! Nio om vi räknar våra kattskatter hihi) in till Linköping och uträtta några ärenden. Äta lunch på någon mysig uteservering och bara njuta av att vi är tillsammans! Sen tar jag och Hector vagnen hem så får Sebastian hämta upp Helena och Co.! (: Dagen är än sålänge oplanerad dom dagarna brukar bli bäst! Vi gör det som faller oss in helt enkelt. Blir det fint väder gör vi lite picknick och går till badet (vi måste verkligen rensa vid vår brygga.. Att ha sjötomt och inte utnyttja den är galet haha) men så har vi en mysig fin badstrand med sandbotten som fungerar utmärkt :D Hector tycker det är mysigt att plaska (hans mamma med) blir det mulet och regn (står att det ska bli 19 grader och åska idag) men man vet ju aldrig.. Så hittar vi på nått mysigt inne. Bakar ofta och då är han med och hjälper till så gott han kan hihi. Håller i måtten och bunkar och slevar haha (: hector har inte mycket leksaker. Vi har valt att ha det så. Dom ni ser på bilderna är allt han har och då brukar vi sällan ha allt framme. Just för att han ska få använda hjärnan och bli mer kreativ, inte få allt serverat. Typ hej jag bor på landet och min bästa vän är en kotte.. Haha. Skämt o sido. Gladare unge får man leta efter. Han mår bra! Det syns lång väg! Vi har lagt en bra grund för en självständig påhittig liten kille som alltid har oss här, men inte så mycket så han inte vågar ta för sig av livet! Gud va glad jag är över timmarna med näsan djupt nersjunken i psykologiboken och barnutveckling. Det är många till och med äldre mammor som frågar mig (oss) om råd. Då blir man smickrad. Vi kanske läser i hectors favorit bok som är mer eller mindre fallfärdig.. Kramar varandra och står på altanen och får duggregnet på oss, då skrattar han så han kiknar :D eller ligger på golvet och inspekterar en katt som stryker sig mot någonting DET är spännande!! Då hör man små glädjeläten från honom och ögonen blir stora! Medveten närvaro är någonting jag använt mig mycket av åren jag mådde dåligt, och det kom tillbaka när Hector kom. Att vara här och nu, i stunden, att ta vara på ögonblicken. <3 Petra Sebastian tjejkompis som numera är vår gemensamma kompis (: och hennes Jimmy kommer hit idag också. Tid är jag inte informerad om men vi hörs ju ^^ i-lands problem har fyra Petra på mobilen jomentjena. (; Petra läser du det här innan vi hörs! Hör av dig! :P så man slipper kuta runt halvnaken eller nått. (; mysigt att ses igen. Dom var med förra helgen på festen med. Skönt och väldigt kul att mina vänner går så bra ihop med älsklingens. Och att vi går så bra ihop med varandras. Det var då inte stelt för fem öre i lördags ^^ Ska ta och slumra en stund. Just nu känner jag mig konstigt nog pigg, men jag vet hur dagen blir om jag går upp nu. Haha. Dvala! Vi hörs under dagen! När jag är ensam med Hector lägger jag all tid på att umgås med honom och gör jag inte det sover jag eller fixar med hemmet. Men några inlägg ska jag vän få ihop :D Puss och ha en mysig torsdag! Snart helg igen! (:


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej! Jo jag tänkte fråga en sak.. När ska Hector börja förskola? Tänkte efter som zid kommer snart om Hector ska va hemma med er då?

2012-07-12 @ 14:41:23
URL: http://Http://pastellkarusell.blogg.se
Postat av: Petra

finaste lille älsklingen, tack för i dag tjejen, det var mysigt<3 hoppas att ni får sova gott och att allt går bra i morgon. Puss och kram hälsa basse

2012-07-13 @ 02:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback