Tror vi gjort ett bra "jobb"

God kväll underbara ni. Hoppas ni mår bra! Och TACK för era fina fina kommentarer! Gulliga!! Glad jag blir :D vi har precis lagt Hector. Han somnar alltid själv, det är väldigt väldigt skönt ska jag erkänna (; det tog någon vecka att vänja honom vid det när han var liten men vi var envisa. Många som undrat hur vi gjorde och det var inte svårare än att lägga ner honom i hans säng, säga godnatt och gå ut och stänga dörren. Blev han ledsen gick vi alltid in och gjorde om samma sak och fortsatte så om och om och om igen tills han förstod att vi fanns där om det var någonting. Att skapa trygghet i hans säng redan från början kändes viktigt och vad vi fått tillbaka genom att lära honom det från början. Vi lägger honom alltid runt halv åtta, åtta. ikväll blev det lite senare. Men sen ligger han vaken en stund innan han somnar. Ibland pratar han med sina gosedjur, det är så mysigt att lyssna på. Jag älskar att han är så trygg i sig själv. Den här seperationsfasen barn går igenom vid tio månaders åldern när man inte kan gå ur rummet, höll i sig i två dagar. Då bara någon timme eller två på kvällen. Annars har han alltid kunnat leka själv, pysslat med sitt, och vi med vårt, så har vi myst allihopa tillsammans sen. Han är lixom alltid nöjd, harmonisk och glad Hector. Han klagar aldrig. Kan gnälla om man fixar hans kvällsgröt.. Annars? Ett stort leende, alltid glad! Han gör oss glada! Busig som sjutton är han. Alltid med bus i blicken. Fina Hector! Vi är så stolta över dig, om du bara visste. Och det säger vi till dig varje dag. Hur duktig du är! Och då skrattar han! För honom skulle jag offra allt! Livet är inte alltid en dans på rosor, det har jag fått lära mig. Och han kommer bli sårad, han kommer ha dagar han mår dåligt, känner sig nedstämd och varken vet ut eller in. Men en sak han kan vara helt säker på är att han alltid kommer ha två föräldrar som älskar honom till stjärnorna och tillbaka. Du är det viktigaste i vårt liv hector. Tror du känner det, och har känt det från dag ett. Är så glad att du valde oss. Jag älskar dig!! Och tro mig, din pappa älskar dig gränslöst mycket också. Bättre pappa kunde du inte fått. Han är så stolt över dig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback