Heldag!

Vilken härlig dag vi haft! Trots mulet har humöret lyst som en sol hela dagen! Vart är mina dåliga gravidhumörsvängningar!? :P jag märker inte av dom iaf :D

Började som sagt dagen med ett UL på Linköpings universitetssjukhus! Fint dom fått det! Nytt och stora delar är renoverade! Lite skillnad från när vi spenderade några veckor där! Tack och lov för Ronald mcdonald huset (; liten knep bra vill jag lova, men det såg ut som en tjej. Och det brukar ju stämma! Snopet om det är en pojke haha! Oavsett blir vi väldigt glada! Allt såg jättebra ut och ingen risk för missbildningar osv. Vi tog inget kub test. Sebastian ville inte och jag känner väl samma. Visst är det delade känslor. JAG skulle älska till månen och tillbaka oavsett men så tänker man ju på barnet själv. Det där är svårt. Men vi valde alltså att inte ta kub testet! Men av det hon mätte så var det typ 1% av någon miljon?! Ja minimal. Bra mängd fostervatten och fin och perfekt storlek för sin vecka. Fast vi blev flyttade till den 15 september. Innan 19 ;) nu får dom inte flytta tillbaka mer haha! då blir det väl på min födelsedag!

Klara hos barnmorskan så gick vi med raska steg till Sveriges bästa sushi ställe. Renodlat sushi ställe och det fick vi höra många ggr haha! Hon berättade om deras extreemt goda sushi och yepp! Den godaste jag ätit. Mums! Slank ner tio laxbitar hihi! Dom har stekbord inbyggda i borden, blir nog ett middagsbesök där någon gång! Gott!

Sen gick vi runt i affärer! Blev polarn och Pyret först! Köpte UV dräck till Hector. Heltäckande. När vi ska bada. (: han kommer vara så söt! Solhatt och coola solbrillor hittade vi på lindex. Massa födelsedagspresenter inhandlades till finaste Maria som fyller år nu i mars <3 fikapaus med fruktdrinkar och massa bus med hector <3 och efter det gick vi till hälsohuset och vaccinerade oss! Jag tog sista sprutan för hepatit A och B och älsklingen sin första! Om en månad ca drar vi till Thailand!! Wiiiihoo!! Behöver jag säga att vi längtar!?! :D hehe! Jag har varit aningen osäker på att ta med Hector så långt. Annan bakterikultur osv. Men efter samtalet med kvinnan på vaccinations stället som absolut tyckte vi skulle slappna av så litar jag på det! (: "det är underbart att ni inte hejdar er från att resa och leva trots barn" sa tjejen inne på polarn (; ska bli riktigt riktigt kul det här! Pirrar i magen!

Efter det blev det BK favorit restaurangen i Linköping och inte Burger king som har samma förkortning :P åt renfile, oxfilé och massa goda tillbehör! Hector charmar alla som alltid! Hör alltid "ååååh va söööt" mest av småtjejer haha! Sebastian som bär Hector i bärselen drar väl åt sig som en svamp höhö!

Efter middagen gick vi till hemma kväll och hyrde tre filmer! Och köpte massa godis till helgen! Ikväll blir det "footloose" en dansfilm som vi ser i sängen gosigt!

Maten var sjukt god! Sällskapet var mysigaste och dagen har varit perfekt! Tack <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback