Thailand

Jag säger bara en sak: tack för att jag var så smart och valde avbokningsskydd på resan, haha! Jag är för rolig alltså. "ja nu är det kallare där än här hemma" skrattade tjejen från resebyrån efter ett långt samtal igår! Mohahaha! Jobbigt om vi hade åkt för att bada och sola och frusit ihjäl istället, klockrent.. Not! Så istället blir det Thailand, mitt vackra Thailand! Tredje gången gilt säger dom ju. Och för mig blir det tredje gången och Sebastian och Hector första! Nu dröjer det minst fyra veckor tills vi kan åka för det ska vaccineras och Gud vet vad! Hehe! Ringde och kollade riskerna för en åtta månaders bebis och det ska vara lugnt. Men ska ringa till ännu ett ställe och kolla (: vill inte riskera nått mer lillfisen! Isånna fall blir det nog en sån där mysig bungalow på någon vit strand! Men utsikt över havet! Helt underbart! Längtar!!! Bästa bröllopsresan! Jag har alltid rest mycket. Varit nästan överallt i världen. Och att skaffa barn ser jag inte som ett hinder för att resa, det gör ju allt bara mycket mysigare! <3

Va ni är gulliga! Glad att ni kommenterar mer! Då faller blogglusten på mer! Men så är det nog för alla (: klart vi berättar vad det är för liten i magen om vi får reda på det imorgon, h*n kan ju gömma sig (; vi har tänkt på namn! Mest tjej namn faktiskt! Vi har pratat om thula, katinka, tekla, malva, juno, joline. Ja typ (; killnamn har varit svårt. Men vi får slå våra kloka ihop om det visar sig vara en liten kille helt enkelt :D

Nu ska jag hjälpa till att röja! (; älsklingen har varit duktig sen han kom hem. Jag är ju sjukis får skylla på det haha!

Puss! Våran lilla nakenfis vädrar sig hihi (:


Kommentarer
Postat av: Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Meh, nu blev jag ju nyfiken på vart det finns palmer som är kallare än här :P Vart hade du bokat från början?? Kram puss

2012-03-14 @ 20:50:45
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: Coquina

Ååå vad underbart med Thailand =) Jag var där för ett år sedan med en son på 8/9 månader och det funkade alldeles utmärkt. Ta med välling bara (om han äter det) och blöjorna kan ni lägga med vagnen som checkas in separat =)

Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling - perfekt för dig som har barn =)

2012-03-14 @ 21:21:23
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Coquina

Flygresan gick jättebra. Han låg och sov framför oss på golvet eller satt i vårt knä när han var vaken. Är nog jobbigare som förälder att åka så långt med småbarn än vad barnen tycker att det är. Man kan liksom inte fördriva tiden med läsning och film på samma sätt som man kunde förut. Vi tog bara de vanliga BVC-vaccinationerna till honom, dvs vi hann ta två sprutor innan vi åkte, ingen extra spruta. Jag hade slutat amma så vår son fick välling och puréer som jag tagit med hemifrån. Köp med UV-filt som man kan ha på honom när solen är stark och gärna uv-dräkt och mössa/hatt. Vi köpte med oss simring från babysimmet som vi använde mycket när vi badade. Såklart viktigt att dricka mycket vatten och inte vara ute mitt på dagen när det är som varmast. Försiktig med luftkonditioneringen också så det inte blir för kallt. Lägg blöjorna som sagt med vagnen i extrabagaget så slipper ni få extravikt för blöjorna. Finns inte barnstolar i taxis där nere så vill ni sitta säkert får ni ta med det själva (vi gjorde inte det dock utan han fick sitta fastspänd i vårt knä).

Vart ska ni åka i Thailand? =)

2012-03-14 @ 21:40:15
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh vad mysigt att ni ska åka till Thailand.

Jag vill också åka dit!

Vart i Thailand ska ni nånstans och vad kostar resan dit med boende?

Behöver ha lite info då jag ska kolla resor till oss. :)

Hoppas ni får det mysigt på eran resa!

Puss & kram <3<3

2012-03-15 @ 09:03:10
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Anna

Röstar på Malva eller joline;)

2012-03-15 @ 18:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback