God morgon måndag

Har sovit riktigt gott i natt, älskar våran säng. Kom ihåg hur många gånger jag vaknade upp på nätterna när jag var gravid med Hector för att jag var så kissnödig. Nu sover jag så djupt, så vaknar i panik på morgonen ist :P utvilad är jag iaf! Vi hade en mysig kväll igår. Åt god middag, kycklingfilé i ugn med rotfrukter och tzatsiki, tände massa ljus (vi missbrukar verkligen värmeljus) och åt älsklingens favorit ostkaka med grädde och sylt. Skulle tittat på let's dance som vi spelat in trodde vi, måste ringa boxer och be dom skicka en box som är pålitlig (; det är inte första gången den inte gör det den ska. Blev en film istället som var bra den med.

Har verkligen haft en bra helg med Petra och Co. Vissa klickar man med - och jag är minst lika glad Petra att jag fått lära känna dig! Jag saknar dig redan! En bra, mysig, intensiv helg. Tomt och tyst blev det när dom åkte. Vi har varit åtta st här. Tretton om man räknar med katterna ^^ fullt ös! Mys i lördags när vi alla låg och hade filmkväll med uppblåsbar madrass (barnen sov på den) det kändes lite som scouter lägrena (; märker hur trött jag blir, gravid och noll energi, men det gick över förväntan! Glad att ni var här! <3

Idag ska vi plantera ut lite allt möjligt i trädgården, det växer fint i pallkragarna och igår kväll gick jag ut och vattnade allt, underbara sommarkväll, helt underbart. Ljust sent på kvällen, fortfarande varmt. På dagen var det 22 grader i skuggan. Riktig frihet att bara kunna stoppa fötterna i gunmistövlarna och kliva ut på gräsmattan. (felicia undrade om man kan bada i vår sjö, vi har ju som ni säkert sätt sjötomt och ja det går att bada i den, ska bara rensa upp alla härligheter på botten ^^ annars vågar iaf jag inte bada haha, den stora sjön vi var vid häromdagen har tydligen sandbotten, det vi tänkt fixa med)

Dags att gå upp! Frukost och massa inplanterat idag, fixa hemma, mysa med Hector och Sebastian och njuta av vädret! Hoppas ni mår bra och är utvilade inför veckan (: hörs under dagen! Puss!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag började genast fundera hur ni ska rensa på botten vid er egen sjö. Jag kan känna det kalla vattnet som böjer i gummistövlarna ni kanske kommer ha på er och stå där med hink och plocka upp slemmiga saker och sjögräs och pinnar och annat "mysigt" från botten hihi. Det vill jag gärna se bilder från. Jag tror att ni kommer skratta mycket under den städningen :).

2012-05-21 @ 10:46:55
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: Annika

Din blogg gör mig så jävla glad. Man fylls av en speciell känsla varje gång man kommer in på den. Vad du än skriver om så är det på ett ärligt sätt och er livsglädje lyser genom skärmen. Ni verkar vara en jättefin familj. Jag kommenterar sällan, men tänkte att jag lika bra kunde göra det nu eftersom jag tycker SÅ bra om dig utan att ens ha träffat dig. Eller jooo, pratade med dig en gång på coop tror jag. Och min sambo sa direkt "hon verkade cool" när vi lämnade butiken. Du va gravid då och jag va bara i v 10 så min mage syntes inte. Och sen av en slump hittade jag din blogg via en annan blogg. Och nu är jag fast :-) Kram på dig

2012-05-21 @ 12:29:09
Postat av: Anonym

Hejsan. Blev lite nyfiken på hur det gick med dina företagsplaner? Kul med massa planer :-) vet att det var barnkläder, bilder och foto. Har du något av dem igång? Hade varit kul å höra.

2012-05-21 @ 20:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback