tvååravtotallycka.

2010
November.
Du mötte mig en mörk kväll i Sthlm när snön dalade ner och kysste mig. Jag var redan där och då störtförälskad i dig. Hur kunde jag missat dig? Du hade funnits i mitt liv, runtomkring mig i tretton år. Just där den 27 november var det ödet som bestämde - vi skulle ses, och uppleva känslor som gjorde så jag svävade några centimeter över marken. Vi kunde inte vara utan varandra, ägnade dagar och nätter åt att vara nära. Den värmen du gav mig i kroppen tar jag fram varje gång du är ifrån mig och det är kallt. Den 28 november blev vår dag!

December
Den första december friade du till mig. Hade jag inte känt dig sen tidigare hade jag nog aldrig vågat säga ja. Ibland måste man våga för att vinna och med det jaet vann jag mer än jag någonsin vågat önska. Vi förlovade oss på nyårsafton i skenet av raketerna. Hjärtat klappade hårt för dig! Då visste vi redan - vi var gravida! På första försöket blev vår älskling till.

2011
Januari
Vi planerade bröllop, drömde om att bo i hus istället för i din trånga etta. Letade runt om i hela Sverige och tyckte att landet var perfekt för barn. Bröllopsplanering och pyssel med att sy min brudklänning ihop och husletande växlade om vart annat.

Februari
Den 12 februari gifte vi oss i kyrkan med vår konfirmationspräst som vi haft tillsammans när vi för första gången träffade varandra som tolvåringar. I löftena avslöjade vi att vi väntade en liten Hector. Bröllopet vart så fint! Jag är så glad att vi valde att ha ett litet bröllop! Värme genom hela dagen och kvällen. Hade sån lycka i kroppen. Det var komplett med dig bredvid mig där vid middagsbordet!

Mars
Vi åkte och tittade på hus, såg vårt hjärta för första gången på ultraljud. Budade och vann budgivningen på vårt underbara hus på landet i en liten by. Med allt vi velat ha! Kakelugnar, sjötomt och en äng med skog utanför fönstrena. Vi hade hittat hem!

April
Vi firade din födelsedag och besökte Linköping som skulle bli vår nya stad. Hälsade på familjen som sålt huset till oss och tog mått på alla rum för planering av renoveringar.

Maj
Såg för första gången att vår bebis var en Hector! Levde i lyckorus!

Juni
Började smått packa inför flytten.

Juli
Mitt vatten gick 12 veckor innan Hector var beräknad och vi hamnade på Huddinge sjukhus. Låg i en vecka på förlossningen och fick uppstoppande. Den 31 juli kom vår lilla lilla älskling till världen 19:58. 1790g och 41 cm lång, 11 veckor för tidigt. Vi låg på neonatalen i 3,5 månad. Månader med oro i magen men allt gick bra! Annars vet man ju inte vad man tagit sig till..

Augusti
Vi fick husnycklarna och flyttades från SÖS där Hector föddes till Linköpings universitetssjukhus. Åkte fram och tillbaka till huset och sjukhuset och försökte packa upp någorlunda så det inte skulle vara ett kaos när vi väl kom hem.

September
Vi firade min 26 års dag på Ronald McDonalds huset. Mamma kom ner och satt barnvakt till Hector och vi gick ut och åt och gick på bio. Första gången vi gick ut utanför sjukhusetsväggar och hittade på någonting tillsammans.

Oktober
Vi fick äntligen lämna sjukhuset och flyttade HEM! Du bar mig över tröskeln och vi började med att renovera Hectors rum. Och vårt sovrum. Och vårt arbetsrum.

November
Vi firade 1 å rtillsammans! Och började med bort största renovering, köket.

December
Vi firade hectors första jul i huset med ett precis färdigrenoverat kök! Gud vad vi slet. Vi fick vår gran levererad av en granne som vi klädde dagen innan julafton. Gick på julmarknader och myste! Blev gravida med Dorian på julafton, vilket vi inte visste då såklart. Smällde av galet mycket raketer och åt en trerätters på nyårsafton

2012
Januari
Vi missade mycket av julen för att vi renoverade så hade kvar julpyntet lite längre.

Februari
Min mena uteblev och vi plussade! Glädje!! Hade planerat att skaffa barnen rätt så tätt, blev en glad överraskning när det blev SÅ tätt! (; men vi tvekade aldrig! Tre skulle bli fyra <3 vi firade vår första bröllopsdag!

Mars
Jag mådde illa. Och jobbade extra på kvällar och helger för att få komma ut lite i arbete innan det var dags att vara hemma ännu en gång.

April
Fixade mycket ute i trädgården och njöt av att må bättre i graviditeten. Och firade din 27 årsdag. Du fick en grill som vi använde flitigt hela sommaren!

Maj
Hector och Sebastian firade min första morsdag. Jag fick ett körsbärsträd och världens bästa dag med mina killar!

Juni
Badade solade njöt av sommaren

Juli
Firade hectors ett års dag <3

Augusti
Sebastian började på nytt jobb och blev fast anställd. Jag började plugga heltid på distans.

September
Den 3 september gick mitt vatten och ut kom en välskapt liten (inte lika liten som Hector dock) pojke! Han fick namnet Dorian och var 51 cm lång och vägde 3990g. Vi firade min 27 års dag som nyblivna tvåbarnsföräldrar! Och skolade in Hector på dagis. Vi stoppade in en braskamin i matsalen.

Oktober
Var upp och ner, jag hamnade i en förlossningsdepression och mådde inte alls bra. Det var svårt att njuta av livet och av allt vad det innebar med två så små barn. Vi ordnade sakta men säkert upp vår vardag så den passade vår lilla familj. Jag började njuta och uppskatta igen. Kände en kärlek som jag jag inte trodde var möjlig.

November
Njutit och myst och umgåtts med våra små. Åkte till Sthlm och firade min mamma som överraskning. Firade vår 2 års dag - idag.

Och som min mormor sa idag när vi pratade "vad ni hunnit med på två år! Två fina barn, gifta och hus"

Vi har haft en helt underbar kväll! Fick finaste buketten av Sebastian och ätit gott, eldad i kakelugn och kamin, dansat, myst och ätit god efterrätt!

Tack för dom här 24 månaderna älskade Sebastian! Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hur kunde jag ha missat att ni var gifta. Och vilket underbart foto! Grattis till 2 år och grattis till alla drömmar som blivit sanna.

Jag och M träffades nästan precis 1 år efter er :)

2012-11-29 @ 00:13:46
Postat av: thelaptopdiaries.blogg.se

Anonyma kommentaren var från mig!

2012-11-29 @ 00:14:18
URL: http://thelaptopdiaries.blogg.se/
Postat av: Mimmimus

Fint jobbat! <3 <3 <3 <3,ett för varje....

2012-11-29 @ 09:45:36
Postat av: Annika

Så fint. Och vad ni har hunnit med! :) Ni verkar va en jättefin familj och jag tycker SÅ mycket om din blogg. Du skriver både om allt det mysiga, men också om att allt inte är perfekt. Viktigt. Alltför ofta handlar bloggar bara om det vackra. Och så är ju sällan livet.

Önskar dig och din familj en bra dag. Kram

2012-11-29 @ 11:34:41
Postat av: Natalie

Men oj vad mycket ni hunnit med på två år! Jättekul att få följa er. Älskar erat hus och drömmer själv om ett hus, som ert, på landet.
Kram på er och grattis till era två fantastiska år :)

2012-11-29 @ 12:48:18
URL: http://happilywithyou.blogg.se
Postat av: Emma - Mammatilltvå

Så Fannytastiskt att läsa :) helt magiskt som taget direkt ifrån den finaste, romantigaste sagan man alltid drömt man var i :) så glad för din/eran skull. Massa kramar & kärlek ❤❤❤❤❤

2012-11-29 @ 14:13:57
URL: http://www.mammatilltwo.blogg.se
Postat av: Linn

Superfint skrivet! Grattis till er!

2012-11-29 @ 14:31:06
Postat av: Marielle

Men vilken fin och känslosam beskrivning av ert 2 åriga liv tillsammans. Ärligt och fint.

2012-12-03 @ 21:41:21
URL: http://donnadeluxe.blogg.se
Postat av: Karina

Vilken fin blogg du har :) och jösses vad ni hunnit med mycket under bara 2 år :O

2012-12-06 @ 10:14:40
URL: http://rocktroll.blogg.se
Postat av: Sarah

Så otroligt fina ni är tillsammans! Äkta kärlek sådär så de riktigt sprudlar om de.. :) Hoppas allt är bra med er.

2012-12-06 @ 16:42:18
URL: http://www.sakk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback