Oxfilé med spanska smaker

Vi har precis avslutat en riktigt god middag. Åt helstekt oxfilé i ugn med rotfrukter och chilivitlökssmör. Tände massa ljus och mumsa för glatta livet! Ja oxfilé käkar man ju inte varje dag haha! (; sia vaniljglass med kola sås till efterrätt och nu till filmen som vu ska se har vi gjort grönsaksstavar och Dipp! Mys! Älsklingen är och duschar och sen kryper vi upp i soffan. Vi är ganska trötta så myskvällar i soffan är fruktansvärt uppskattade vill jag lova (: Två barn på mindre än två år gör en trött haha! Men det är det verkligen värt <3

Imorgon kommer sotaren hit och sotar alla våra kakelugnar och kaminer. Han tyckte vi hade en "heldel eldstäder" haha! Fyra st (: lär bli sotigt. Och vi la in en extra städning nu på fredag. Ni anar inte hur jäkla skönt det är att slippa städa! Ha mer tid ihop och till barnen år guld! Hon som städar hos oss är grym! Hon far fram som ett yrväder och putsar i hundraåttio! Nöjda minst sagt! (:

Jag är äntligen klar med journalistik kursen! Halleluja! Det var en sjukt tråkig kurs. Jag älskar att kunna komma med egna tankar och analyser.. Men det här var en ren fakta kurs. Skriva texter med fakta rakt upp och ner. Nej jag kommer garanterat uppskatta psykiatrin mer (; jag är så himla glad att jag kommit igång! En sak i taget! Och någonstans måste man börja (:

Nu är maken klar! Kramas i soffan till någon bra film (har ju fått parabol och viasat med alla deras kanaler installerat) det är galet mycket bättre filmutbud än på boxer! Och vad gör två trötta föräldrar som bor på ödsliga laget?! Jo kollar film haha (;

Puss och må väl! Vi hörs imorgon! Nu är vi friska igen. Även fast näsan rinner lite så, orkar jag iaf blogga (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback