Fyra

God morgon underbaringar! (: hoppas ni sovit gott! Det har vi. Har fått väcka Dorian för att mina bröst sprängts. Överproduktion av bröstmjölk precis som när Hector ammande och donera mjölk blir det den här gången med. Amningen går toppen och han har ett "stadigt grepp" som barnmorskan sa haha (; han sover bra och vaknar var fjärde, femte timme då väcker vi honom. En gång vaknade han själv i natt annars har vi sovit jättebra! Hector kopia i sovrutiner kanske?

Igår när vi kom hem hade Petra tänt ljus och städat! fina! <3 var så skönt att komma hem! Och på kvällen satt vi med tända ljus, åt hemgjord pizza som älsklingen lagat och bara myste! Landa! Det är lite pyssel innan man kommer in i det här med två små men vad jag älskar det redan!! Nu känns det verkligen komplett i hjärtat <3

Dorian är helt underbar! Myspropp! Är så lycklig. Och känslorna bara sprudlar! Var lite nervös över hur Hector skulle reagera men det gick jättebra. Han förstod nog inte så mycket. Är väl för liten. Han tittade lite och sen skulle han fortsätta leka ^^ så oron var helt i onödan! (;

Idag vaknade jag sju. Pigg! Dom sista veckorna i graviditeten har jag mer eller mindre sovit bort vardagen. Trött minst sagt! Men idag var jag pigg och studsade upp, okej inte bokstavligt talat.. Har fortfarande ont. Ett stygn fick jag sy.. Och jag klagar! Stackars dom som måste sy mer.. Går runt i magen. Duschade länge. Gick upp igen. Då hade resten av familjen gått upp <3 jag tog Dorian ammade och Sebastian klädde på Hector. Sen somnade Dorian så jag gick in till Hector och sebastian och myste i hans rum. Ska försöka att inte göra en sån stor grej av att lillebror är här. Jag vill ju finnas för Hector lika mycket som innan, så det gäller att passa på! Klädde på Dorian och gick ner till dom andra, frukost intogs ammandes haha (; dom äter en del i början. Det är ju nytt för mig. Hector sondmatades ju. Lillplutt! Är riktigt glad att jag fick va med om en 'normal' graviditet nu. En enorm skillnad känslomässigt. Inte att jag känner mindre för Hector absolut inte! Men det tog längre tid innan jag i allt kaos med känslor och hormoner i kroppen kunde knyta band. Nu kom det mer naturligt. Nu hade jag chans att förbereda mig på ett helt annat sätt! Uppskattat minst sagt!

Dagen då? Efter frukosten så gick älsklingen och Hector till dagis! Två minuter i från oss ligger det riktigt skönt :D första dagen på inskolningen gick toppen och lagom tills Sebastian är tillbaka på jobbet igen så har han börjat dagis! Stora killen! Ni anar inte hur stor han känns nu när Dorian är här. Och då är Dorian ändå stor! Han är tio cm längre än vad Hector var när han föddes. Galet! Men som sagt dagis gick jättebra! Vilket jag visste. Hector är en social framåt och nyfiken liten kille. Dagis kommer han tycka är kul (: och medan han är på dagis kommer jag plugga! Som sagt pyssel men allt går bara man vill! Och vi ville det här <3

Nu ligger jag och vilar i soffan, Dorian sover i vagnen och Hector i sin säng. Han är van vid att sova tills nu ca. Så intryck från dagis uppepå det (; gör en trött! Älsklingen är ute och gör "nått hemligt" jag fyller år på söndag nämligen (: 27.. Och vilken fin present jag fick! En mysig bebis <3

Vi hörs snart igen! Nu ska vi ha två veckor ihop hela familjen och bara mysa, få in rutiner och kramas!!

Jag älskar livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback