köksplanering

jag och älsklingen gjorde varsitt kök igår i ikeas köksplanerare. och det blev skrämmande likt. kul att vi tänker på samma sätt (: det jag tycker är viktigt när man planerar sitt kök är att diskmaskinen är nära diskhon, spisen nära kylen/frysen. sen ville både jag och alex ha ett skafferi som man drar ut, så man lätt kommer åt alla saker, det saknar vi verkligen i vårat kök som vi har nu. det blev faktiskt inte så dyrt.. ca 42 tusen med stommar, luckor i högblankt, diskho, blandare, inbyggd ung, spishäll, spisfläkt (liknade nr 2 i ett tidigare inlägg om fläktkåpor) utdragbart skafferi och bänkskiva.. helt okej faktiskt (: dock kommer vi köpa alla vitvaror på ett annat ställe.. där får vi massa rabatt via alexs jobb, och det tackar vi ju inte nej till. hålen i ena högskåpet är till för inbyggd micro och nått annat skoj, kanske en extra ugn? :P

här är iallafall mitt kök som jag knåpade ihop. det var riktigt kul att planera (:

image4352



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback