Renovering dag 5

heej mina vänner (: nu kom vi hem. klockan är 02:36 och jag är trött. men jag börjar vänja mig vid det här nu. kul har vi det iallafall (: idag gick vi faktiskt upp vid elva. riktigt skönt att sova lite. det behövde vi verkligen. sen åt vi frukost och begav oss till bauhaus och köpte vita trälister, tapetklister, lite mer av färgen snö och lite annat smått och gott. sen satt jag mig i bilden och älsklingen körde tillbaka kundvagnen så när han kom tillbaka hade han köpt glass åt oss :D lakritspuck! mums. han är så söt!



älsklingen river upp det gamla laminatgolvet. sen åkte vi till tippen med allt skräp!



såhär blev dörrposten. nu ska vi sätta dit smala smala lister. blir så mycket finare än när listerna gick upp till taket (: vi blev nöjda. här har jag målat om dörrkarmen också. vitt vitt vitt (:



målat fönsterlisterna vita också. blev himla fräscht. ska sätta upp en gardinstång i krom någon dag (:



älsklingen min mäter väggen, det är nämligen dax för tapetsering av fondväggen (:



kaoset i hallen ^^



nudlar till lunch. gott med "vanlig" mat.. har ätit mkt skräpmat de sista dagarna. jag fruktar för köksrenoveringen i juli...



packade upp lite mer i köket. nu är skåpen nästan fyllda (:



jag längtar till nya köksbordet kommer! tills dess äter vi här ;D



lite "älskar dig" snask.



här fixas mönster passningen på tapeten (:



några tapetvåder på plats. himla fin. skimmrar så fint (:



rolla på med tapetklister.



gillade den jätte mycket. men det var otroligt svår tapetserad tyvärr.



nästan klara :D



trjpade upp där sängen kommer stå och även där garderoben ska stå (: alex tyckte jag var fruktansvärt söt som gjorde kuddar och täcke också :P



våran tillfällinga tv bänk (: den ska stå i hallen senare.



jag sitter och målar ny vit färg barkom elementet med världens minsta roller (:



smygtitt. resten får ni se imorgon när listerna är på plats. det blev för sent för att banka upp dom ikväll..

nu är klockan 04:02. nu måste jag släcka lampan. trött minst sagt. sover i snitt 4-5 timmar per natt nu.. ska upp om 4 timmar och flytta (: ska bli mysigt att sov a första natten i bostadsrätten.

sov så gott. puss&kram.



Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Vad kul att få se fler bilder. :)Imponerad av ert slit. :) NI är så duktiga så!! Är tapeten helvit? ser lite gråakg ut eller är det silverinlsagen som gör det kanske? På bild kan färger vara kluriga att få till, det vet jag ju med vår halltapet. :)I dag är jag ledig, skönt :)



Hoppas ni får en underbar helg! KRAMISAR i massor!

2008-05-09 @ 08:37:17
Postat av: Malin Inspiration & design

Vad kul att få se fler bilder. :)Imponerad av ert slit. :) NI är så duktiga så!! Är tapeten helvit? ser lite gråakg ut eller är det silverinlsagen som gör det kanske? På bild kan färger vara kluriga att få till, det vet jag ju med vår halltapet. :)I dag är jag ledig, skönt :)



Hoppas ni får en underbar helg! KRAMISAR i massor!

2008-05-09 @ 08:37:48
Postat av: Lise

Så bra det blir, og så fort det går! Dere er flinke :) Tapeten ser kjempefin ut. Jeg gleder meg til å se rommet ferdig!

2008-05-09 @ 09:32:34
URL: http://sugarinthemorning.wordpress.com
Postat av: Marie

Jag är imponerad! Ni har ett bröllop som stundar och med all den stress som det kan innebära och ändå är ni uppe nätterna långa och renoverar! Impad säger jag bara! :D

2008-05-09 @ 10:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback