Sunday.

vilodagen nr ett (: vi har mest bara myst runt hemma, haft djupa diskutioner om livet och ätit frukost, skrivit en matlista och snart ska vi duscha och åka iväg och handla mat. ikväll ska vi bara ta det lugnt. jag är helt slut i sinnet. påtok för mycket funderingar och upp och ner gångar. men livet är ju så, eller hur? upp och ner och fram och tillbaka. mitt liv som varit på ett sätt i hundra år börjar förvandlas om och bli lite av varje. jag står kvar i tryggheten och har även utvecklats och träffar vänner mycket mer än innan. väldigt ovanligt för mig, då jag alltid eller de senaste åren varit en person som dragit mig från att gå ut och beblanda mig med andra. men steget är taget och på något sätt försöker jag få en balans i det hela. för just nu är jag antingen eller. ovant är det. men jag behöver det.

jag ska plugga lite också. det måste jag göra. imorgon ska jag börja med inlämningsuppgift nr tre och jag önskar och hoppas att jag får mer än VG som jag fick på min sista, egentligen spelar det ingen roll, VG eller MVG. men det är ett mål som jag försöker sträva efter och vill vill vill uppnå. jag längtar enormt efter att få börja plugga till det jag vill jobba som sen. nästa höst så! ska bli helt underbart roligt att faktiskt få spendera sin tid i skolan med saker som intresserar en. just nu känns det bara som en gröt i huvudet. försöker göra det intressant, men jag kan omöjligt göra det. om några veckor är samhällskunskapskursen sluuut och jag ska fira med en bit prinsesstårta (;

är så glad att jag tar tag i livet, det är så lätt att låta det rulla på och att allt går på autopilot. men när man sätter sig ner och funderar, för det måste man, så kommer man på det ena efter det andra vad man verkligen vill pyssla med. alla formar sina egna liv. precis så som man vill ha det. alla har huvudrollen i sina egna liv. visst är det så? men hur många är det egentligen som verkligen lever livet fyllt ut? man kan aldrig växa som individ om man hela tiden sätter upp gränser för sig själv. då kommer man sväva i ovisshet hela livet. så den ständiga fråga är.. vad vill jag? vad vill du? vi lever ju som vi fått veta, bara en gång. ta vara på dina dagar. sträva inte alltid efter att jaga, rusa och springa fram. tiden går påtok för fort oavsett. stanna upp och njut. imorgon kan det vara förlorat. vi vet ingenting om imorgon. men vi vet vad vi har idag, vad vi kan göra idag, skapa och komma fram till.

har jag sagt att jag är en grubblare? :p usch, jag blir för djup i mellanåt. jag kan avundas människor som kan tänka på lite lättsammare saker, inte gräva ner tankarna i livets mening, om varför, hur, och när.. men det är ju jag. i ett nötskal, grubblande, älskande, drömmande, utvecklande och djup.

vad hände med min blogg? haha. jag återkommer när jag fått balans igen. men ja, förändring sker. alla människor utvecklas, och utveckals vi inte dör vi tillslut.

nu ska jag hoppa in i duschen. vi hörs senare! puss&kram och ha en bra dag! (:





Kommentarer
Postat av: jessica

Jättebra inlägg Fanny. Ta hand om dig!

2009-08-30 @ 18:34:54
Postat av: elin

hej! har du några tips på bra och billiga second hand-affärer i stockholmsområdet? du verkar ha koll på sånt! haha kram :D

2009-08-30 @ 23:10:41
URL: http://lookgoodonthedancefloor.blogg.se/
Postat av: Sandra på Ulvhälls Herrgård

Hej!

Av en ren händelse hamnade jag på din blogg efter att ha randomsökt på Ulvhälls herrgård.



Jag är Sandra, som var på herrgården kvällen innan ert bröllop, dock var jag inte med på er stora dag.



Helt underbart vackra bilder på er och ert bröllop, jag hoppas ni är lika lyckliga som ni var då!



Hälsningar från alla på Herrgården!

2009-08-31 @ 00:25:29
Postat av: Felitchia

Jätte bra inlägg och super fin bild på dig. Ta hand om dig!

2009-08-31 @ 10:01:56
URL: http://felbitchia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback