affirmationer

det här tror jag verkligen på. eller jag VET att det fungerar. att tänka positivt och ha en positiv inställning gör livet helt enkelt mycket lättare. det har fungerat för mig.man har två val. i en situation som tex känns som pest och kolera.. antingen kan man gräva ner sig och älta det som känns jobbigt, eller så bestämmer man sig för att må bra, välja det positiva och efter ett tag märker man hur man på rutin alltid väljer det positiva altenativet. och det är lätt att sitta och skriva att man ska välja det altenativet att vara glad och positiv, jag har varit så jäkla envis.. är man i en svaka i livet är det inte lätt att ta sig ur ibland. man får helt enkelt inbilla sig att man mår bättre och på så sätt ändras inställningen tillslut. tänk såhär: om du bestämmer dig när du vaknar att tänka på att det här kommer bli en underbar dag. du går igenom i ditt huvud hur glad du är för allt du har i ditt liv. och lägger märket till små saker som gör dig glad.. visst kommer dagen bli bättre än om du vaknar och tänker, det här är en skitdålig dag.. jag är misslyckad, jag har inget att göra idag osv osv. det handlar så himla mycket om inställningen. hur man tänker och hur man faktiskt bestämmer sig för att göra. jag letar alltid upp små små positiva saker i vardagen. det kan vara precis vad som helst. och jag älskar att leva så. det är jag som lever mitt liv. jag bestämmer hur det ska se ut. ingen annan. varför slösa bort år efter år att bara må dåligt, klaga och inte leva på riktigt. livet är för kort för att inte må bra. såklart har vi dagar när vi vill dra täcket över huvudet. men i det stora hela. var glad! lycklig! ta fram saker du är tacksam för i ditt liv. för det är så himla mycket som man faktiskt aldrig tänker på. allt går på autopilot. stanna upp och njut av stunden. sen jag friskförklarades från min depression och börjat uppskatta livet, så är det som att ha fått en ny chans. att sitta på bussen och ha bra musik i lurarna och solen i ansiktet kan kännas helt underbart. en sak som jag inte ens tänkte på innan. man lär sig att uppskatta på ett helt annat plan.prioritera det som är viktigt för en själv. att börja tänka positvit är en av det bästa sakerna som hänt mig.


"Genom våra tankar skapar vi våra liv. Positiva tankar får oss att våga drömma och leva våra drömmar. Negativa tankar begränsar oss. Det vi säger till oss själva påverkar hur vi mår och kan antingen stärka vår självkänsla eller göra oss svagare.

Genom att förändra vårt sätt att tänka kring oss själva och vår omgivning kan vi också förändra våra liv. Affirmationer är positivt stärkande meningar som genom upprepning förändrar vårt sätt att tänka. För att ge största möjliga effekt är de formulerade i presens som om de redan vore sanna. Genom att tänka dem, säga dem högt och skriva ned dem blir det till en vana att tänka positivt och se på oss själva och vårt liv på att annat sätt."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback