grekisafton

jag är så fruktansvärt seg ikväll. och det passar jättebra med en myskväll med god mat, film och massa te, ska hoppa ner i ett varmt bad också efter maten så blir det extra skönt att sätta på sig min mysdress! alltid lika mysigt att komma hem när man varit ute och flängt. varit på stan idag och tittat runt. köpte lite nödvändigheter.. (!?) ja det var det faktiskt! iallafall ansiktsvattnet (; sånt behöver jag. känner mig inte ren i ansiket annars.

ikväll blir det grekiska köttbullar, tzatsiki och klyftpotatis. jättegott! är jättehungrig nu så det ska bli mycket gott. luktar gott från köket (:

har haft en bra dag iallafall. blev inget jobb. dom var tydligen iväg på äventyr i göteborg. men imorgon har jag danslektionen med barnen, och det ser jag fram emot. ska förbereda mig imorgon innan, men ikväll ska vi bara ta det lugnt här hemma. skönt, riktigt skönt! myskänslan är inte ovan när det börjar skymma och höstlöven börjar falla. åh jag älskar stora stickade halsdukar, kängor och varma färger. älskar hösten! <3

ha mysigt ikväll. vi hörs snart! puss&kram.



Kommentarer
Postat av: Michael Cresté

Ah grekafton, gott! Ni borde prova på att göra gemista någon gång det är verkligen supergott, inte alltför svårt att göra heller :)

2010-09-27 @ 23:46:04
URL: http://michaelcreste.com/
Postat av: Doris

Du är så duktig på matlagning gumman, och jag är så glad att du gillar så många olika sorters mat! Grekiskt är otroligt gott, souvlaki med tzatsiki är min egen grekiska favorit! Mousaka är också en god favorit. Deras lantbröd är också otroligt gott och ska bakas till varje måltid =)Är grekiska köttbollar lite som medelhavsköttbullar? Sådana med oliver i, stekta i tomatsås. yum yum! Och så härligt att dra på sig mysdressen i höstmörkret, sjunka ner i soffan med en god kopp te och vara mysig <3

2010-09-28 @ 20:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback