good morgon god morgon (:

nyss ätit en mysig frukost med tända ljus ihop med sebastian. och fyra skinkgalna katter (; dom får varsin skinkskiva varje morgon våra skatter. och det vet dom mycket väl om! vi ska strax gå över till mamma och sy klart klänningen. jag ska skriva prov och färga håret. rött blir det! nu har jag mer brunt. men det trivs jag inte i riktigt.. så rött blir det (:

jag är glad idag. känns helt underbart att det bara är två dagar kvar tills vi står och lovar varandra evig kärlek. längtar så jag spricker. har aldrig varit så säker på någonting i hela mitt liv. alla längtar och jag vet att det här bröllopet kommer bli exakt som vi vill ha det! varmt och mysigt och intimt med nära och kära! vi blir 18 vuxna och två (tre) barn. en kock kommer hem till sebastians föräldrar där vi ska vara och lagar tre rätters. kommer bli fantastisk mat! mums! jag ska försöka hitta något roligt att dricka på systemet utan alkohol såklart (; det finns ju en del. ska ner dit idag och kika med älsklingen.

annars mår vi bra (: jag blev dock besviken på resultatet av en uppsats jag skrev i psykologin. alla som läste den sa klockrent mvg. blev lite snopen när jag bara fick ett g :P men vad gör det om hundra år?! (: jag har gjort mitt bästa och i psykologi a kursen fick jag mvg+ i allt jag gjorde. fel lärare? don't know. nya tag och kämpa mer. jag är inte en som ligger kvar på marken när jag faller. jag får bara mer kraft att orka och bli ännu bättre när jag blir missnöjd. så nu jävlar (;

nej nu ska jag borsta tänderna och hoppa packa lite saker vi ska ha med till mamma. sen sätter vi fart! jag är glad idag och jag är riktigt peppad. ska bli sjukt kul att dekorera middagsbordet ikväll. har allt i huvudet och det kommer bli så fint så (: 

tack för alla era tips om allt. jag kommer ha ett jobb som jag sköter hemifrån. så allt ordnar sig och bra betalt kommer jag få. det är bra med kompisar som kan ordna till en. hans företag och jag ska sköta telefonkontakter (; om jag jobbar en vanlig heltidstjänst så kommer jag få ut runt trettio efter skatt. heja. nu kommer jag inte  jobba heltid. för jag pluggar och ska ta körkort. men ja, möjligheterna finns! när vi räknade på mammapenningen på den lönen, kändes det liiite för bra för att vara sant. hehe. vi får se. nerver ever give up! har alltid kämpat. "det är det jag älskar med dig, du slutar aldrig kämpa" sa sebastian till mig igår. varför ge upp? den enda som kan göra någonting åt min situation är ju faktiskt jag! och är det någon vi kommer kämpa för så är det våran bebis! var så säkra. jag kommer kontakta mvc för att få tips och råd om hur jag ska äta och göra nu i början. och med försäkringskassan för att få lite mer kött på benen. så ligger det till (: ös över med info tack. jag är som en kalv på grönbete.. hehe.

ha en underbar dag nu! och ta hand om er. och tänk på hur glada ni gör mig med alla snälla kommentarer. hur ni påverkar mitt mående och mina dagar. jag är verkligen tacksam över hur ni varit glada för oss. så tack fina ni. ♥

massa pussar&kramar!



jag och julius.



Kommentarer
Postat av: Evelina

Ett p.s till min förra kommentar, här får man komma på ett hälsosamtal innan inskrivningen, det kanske ni med har? Jag ringde och berättade att jag var gravid och skulle boka tid till inskrivningen men fick tid typ två dagar efter till det där samtalet. Som egentligen är ganska onödigt men bra för dig om du vill prata om kost och så!

2011-02-10 @ 12:12:45
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Rebecca

Här får vi också gå på hälsosamtal innan inskrivningen. Det var väl i vecka 7 eller 8 tror jag. Det tyckte jag var jättebra för även om jag inte har några problem med varken kost eller alkoholvanor så fick vi en chans att träffa barnmorskan och framför allt fick min sambo ställa lite frågor. Han var inte lika insatt som jag var då. ;) Lycka till! Ekonomin ordnar det sig alltid med.

2011-02-10 @ 12:57:54
Postat av: Annica - mamma till Elias

Då håller vi tummarna för att du får fortsätta må bra och det finns ju många sidor om graviditeter som man kan läsa, bla Familjeliv och Minbebis. Med mig är det bara bra förutom att hjärnan snurrar på i 190 då jag funderar på det ena än det andra men det löser sig nog. kramar

2011-02-10 @ 14:31:38
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lycka till med allt underbara människa! ♥ Du har så rätt, allting går bara man vill! Tack för inspirationen

2011-02-10 @ 15:23:22
URL: http://graficum.se/blog
Postat av: Ann-Sofie

Dan före dan före bröllopsdan! :) Hoppas alla förberedelser går fint och jag passar på att önska all lycka till er stora dag! Kramar

2011-02-10 @ 19:09:49
Postat av: Doris

Du är en modig och stark samt inspirerande person!



Glöm inte att det är okej att säga att allt inte är bra just med en viss sak eller en viss stund, det behöver inte ha en lösning på en gång. Du är en duktig och värdefull människa ändå!

2011-02-10 @ 20:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback