Ledighet!

och jag njuter (: även fast jag jobbar hemifrån lite med ena jobbet jag har så är det ändå så skönt att bara slappa hemma. (: mysigt! jag är ensam här hemma. mamma är iväg och hälsar på min mormor uppåt i landet och sebastian är på jobbet. han jobbar på ett fritids just nu och dom verkar ha riktigt mysiga dagar (: igår var dom och badade vid en strand och nu när han ringde mig skulle dom baka äppelpaj! han är så fin med barn min kärlek ♥ han var och körde på körskolan dubbelpass imorse också. nu är det inte så långt tid kvar tills han ska köra upp. stoltare fru får man leta länge efter :D vilken utveckling den killen har gjort de senaste månaderna,. han har verkligen mognat, blivit mer säker på att han kan det han tar sig an, för han har haft en fanny som har peppat, uppmuntrat och fått honom att insett att han är perfekt precis så som han är! JAG ÄLSKAR DIG!!

vi hade en riktigt mysig kväll jag och älsklingen på restaurang "friday's" spontana saker är vår grej och jag är ingen överdriven planeringsmänniska, bättre att ta dagen som den kommer och älska det man gör och njuta av varje minut man bara kan! vi satt invirade i filtar på uteserveringen och hörde regnet smattra i mellanåt, så kom solen fram och vi pratade om allt möjligt. hector är det stora samtalsämnet och hur vi vill vara som föräldrar. någonting som vi verkligen är överrens om. uppmuntrande, alltid låta honom vara sig själv, dra upp när det är svårt, stötta, älska överdrivet men ändå vara konsekventa i en rimlig grad så han inte inte vågar anta sig utmaningar och gå framåt i livet. jag tror vi kommer bli underbart bra föräldrar. jag skulle aldrig tillåta annat. vi diskuterade om han kanske vill gå på fotboll sen. eller kanske balett. så säger sebastian "ja men då kanske han ska ha dom där svarta trikåerna.." men så kom vi fram till att han ska ju bestämma själv och vill han ha rosa så ska han bannemig ha det och bli upplyft! haha. jag älskar våra diskutioner och allt vad dom innehåller. vi frågade varandra hur folk som sitter och står i närheten tänker när vi pratar om vårt ofödda barn som ska ha rosa balett trikåer om han vill ha det. haha. många glada skratt blir det (; jag trivs så sjukt bra med den här människan. och upptäcker bara mer och mer för varje dag hur vi utvecklas tillsammans och växer ihop mer och mer. and i love it! i love it all! ♥ hur som helst, maten var jättegod, jordgubbsdrinkarna var jättegoda (jag fick såklart utan sprit men det behöver jag väl inte tillägga...?!) och sällskapet var väldigt mysigt (: ♥

jag ska till lyra och fika vid tre tiden, ni vet det där stället jag var på ett år innan och fick coachning och gå på samtal. det året gav mig verkligen mycket. att bli peppad istället för att sitta och älta eländigheter känns mer som min grej och det är nog med sånt jag själv vill utbilda mig till sen. hjälpa andra att bli mer motiverade och ta sig dit dom vill i livet. focus på positivitet istället för att gräva ner sig. älta måste man få göra, men med måtta som min barndomsvän tobias och även bästa vän sa till  mig, det fastnade på mig ska jag meddela (: hans bortgång förde med sig både en mer posivit och viljestark kämparglöd i mig och förde mig även till min bästa vän helena som jag lärde känna genom tobias bortgång. någonstans i allt mörker fanns det ett fint starkt ljus och vi håller kontakten alltid. så glad för henne. oavsett vad så finns hon. igår hade vi en jättemysig fika på stan mitt i mot "vårt" café. dom håller på att renoverar det.. så det blir ett annat nu sålänge när vi ses. och ja, vi har som alltid massor att prata om, skratta åt och mysa till. köpte lite tillbehör till nya iphone 4 också. så nu är den fin i sina nya kläder (: blev en vit lur. nöjd är jag! sebastian fick ärva min iphone 3. då hans mobil är väldigt underlig när det gäller att ta emot sms, samtal och batteritid.

igår träffade jag en fin tjej som läst bloggen och haft kontakt med mig i tre år. jag blev så himla glad! tänk att få träffa någon som man bara fått prata med på nätet. ja det var riktigt skoj (: fick massa kramar! det är lustigt hur man kan springa på någon sådär. hur många är vi inte i sthlm lixom? jag vet inte hur många ggr jag sprungit på läsare. ^^ lika mysigt varje gång :D hon tyckte magen var stor! hihi. glad att jag fick träffa dig johanna! ♥

jag och älsklingen möttes vid tåget när jag kom hem vid halv sju tiden och gick och handlade middag. blev kött, potatis "chips" och grönpepparsås, vitlökssmör och beasås. mums! vi gjorde förrätt med ciabatta med hemmagjort vitlökssmör, kryddor och örter och lite olivolja. gott! vi skålade med krusbärscider och tittade på film (: mysig kväll. hector busar i magen och det ser så kul ut när han spänner ut fötterna mot ena sidan. satt och myste medans vi åt och tittade på den snea magen (: han börjar bli stor nu. och jag blir anfådd lätt. jävlar vad jag ska träna och gå på powerwalks sen med barnvagnen och honom (: jag vägrar bli slapp och inte få bort dom där extra kg.. jag älskar ju att träna, men nu får jag det inte pga av foglossningen och ryggen. men sen så! finns så mycket natur runt där vi kommer bo och löparspår i skogen mm. så det blir nog att vi är ute mycket i naturen och fixar och har oss! tycker det är så mysigt att gå i skogen och plocka svamp och bär och det finns det en hel del runtom har jag hört (:

ska ta och sminka mig nu. och fixa håret. jag har klippt mig hos frisören. det händer typ aldrig, men vi gjorde det båda två när vi var i linköping. och jag har korkskruvar :P vilket syns ganska mycket mer om jag inte plattar håret. herregud! troll! så ska fixa håret med innan jag åker till lyra! phu! (:

vi hörs senare! PUSS & ha en underbar dag!

 

halva håret är bortklippt. det är skönt att tunna ut det jag har så jäkla tjockt hår annars, sommarluftigt :D och ny klänning också. mamma klänning (: bilderna är tagna i omkläningsrummet på cooooop



Kommentarer
Postat av: Pixie

Supersöt klänning du har där. Färgen passar dig verkligen. Håret blev jättefint också. ^^ Inte så långt kvar för lilla Hektor nu, förstår att ni längtar. Kramis

2011-07-14 @ 15:12:35
URL: http://tigerbumbi.blogg.se/
Postat av: Marielle

Fina Fanny wow vad söt du är. Klännignen klär dig verkligen. Och du hihi vågar jag säga ( vilka stora tuttar du fått );)?

2011-07-14 @ 22:04:15
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: fanny

marielle: gulliga du! haha klart du får :P jag har gått från en stor C till en E. helt sjukt och större blir dom :O



pixie: tack gumman (: känns skönt med lite tunnare hår, så himla varmt med det tjocka ^^ nej, snart kommer han. känns overkligt! 12 veckor kvar!! kramar

2011-07-14 @ 22:34:35
Postat av: Keadi

Jättekul att springa på dig med! Är så sällan i Stockholm så vad var oddsen liksom haha :)

2011-07-15 @ 17:17:55
URL: http://keadi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback