mysmiddag

så nu vet jag vad jag ska bjuda på ikväll till middag! och jag bjöd med mamma och mormor också! dom blev glada :D så det här ska vi äta

förrätt:
smörstekt färsk grön sparris med färsk hyvlad permesan och balsamicovinäger

varmrätt:
stekt laxkotletter med egengjord romsås (gjord av rödlök, röd stenbitsrom, dill och cremé fraiche)
med kokt färskpotatis och en stor grönsallad till.

efterrätt:
äppel & kanel stekta i smör. tillsammans med turkisk youghurt, flytande honung och hackade hasselnötter.

jag är HUNGRIG! så nu ska jag hoppa in i duschen och dra på mig bekväma kläder och vagga till coop och handla mat. sen kommer mami och möter upp mig med bilen för jag har tre tunga paket att hämta ut på posten. inredning bla. spännande! :D

pusspuss!



Kommentarer
Postat av: Pixie

Lät som att ni inte kommer gå hungriga efter den middagen i alla fall. Den där efterrätten lät verkligen mums, den måste jag testa någon gång.

2011-06-30 @ 22:07:40
URL: http://tigerbumbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback