svar på era frågor!

älsklingen gör frukost så det blev en liten stund för mig här, så här kommer svaren på era frågor (:

Postat av: Louise
Hej! Jag har två frågor till dig :)

1. Vad tycker du är meningen med livet?
2. Hur många tatueringar har du? Kan du inte visa bilder på dom?

Tack och hej!


hej (: 1, den där frågan har jag ställt till mig själv många gånger.. men kommer aldrig på ett vettigt svar. jag tror att meningen med livet är att hitta en grundlycka, inse att allt inte handlar om att sträva efter lyckan utan att den finns här och nu bara man letar lite. så i det stora hela, göra sig själv och sina nära och kära glada för lite. luddigt svar kanske. 2, jag har tre tatueringar. en tribel i svanken som jag kanske inte hade valt att göra idag (; min exmans namn nere vid fotknölen och "what goes around comes around" med två stjärnor runt handleden. ska snart göra två till. det blir hectors namn och födelsedatum och sen "dream big aim high, reach for the stars, everyday counts" har bara inte kommer på vart dom ska sitta ännu.. så jag avvaktar ett tag. självklart kan jag fota dom! gör det så fort jag hinner!

Postat av: Ulrika

Jag undrar var man kan köpa en sån "ljuskorv" som ni har upphängd på en krok i er walk-in-closet?

Sen vill jag bara säga att du verkar vara en jättehärlig person och du har världens sötaste son :-)

juste nu kom jag på att det var den kommentaren jag glömt svara på, förlåt! den "ljuskorven" köpte jag på ikeas julavdelning för säkert tre år sen.. har bara aldrig fått upp den innan. åh! tack för fina ord, glad jag blir! :D ja, han är helt underbart söt (:

Postat av:

har du någon kontakt med din exman?
fantastisk son å underbart hus :)

det har jag! vi pratar någon gång i veckan och ses när tillfälle ges. även fast vi inte fungerade ihop som ett par och vi inte varit helt shyssta mot varandra, så trivs vi ihop som människor och bitterhet är det sista jag vill lägga min tid på. (: tack så mycket, vi trivs verkligen i huset! (:

Postat av: Malena

Hej, tack för en bra blogg! Jag undrar: vilken vinterjacka kommer du använda den här vintern? Kommer ihåg din fjällrävenjacka o funderar på o köpa en sån, är den varm?
Jättefint hus o vilka ögonfransar er söta son har;-)
Många kramar

hej och tack för fina ord (: jag köpte en canada goose förra året.. så jag varierar nog mellan min fjällräven och den. jag tycker själv att goosen är skönare att ha på sig, varm men ändå lätt att bära. fjällräven är också varm, men den är väldigt tung att bära tyvärr ): men som sagt, väldigt varm! haha, ja han har verkligen jättelånga ögonfransar (: många som kommenterat det. han kommer nog bli en riktig brudmagnet (;

Postat av: Malin
Hej fina fanny :) här kommer några frågor..

har ni köpt huset genemsamt och isåfall, hur kunde du få ett huslån efter så kort antällning? (tänker på coopjobbet) nyfiken för jag är själv sugen på hus.

vet du hur många mån man måste jobba ihop innan man föder för att få ut en bra mammapenning?

Blir det nån bröllopsresa?

Vad vill du göra efter mammaledigheten?

=)

heej (: vi har köpt huset gemensamt ja! och båda står på lånen. ja du, det vet jag inte :P det var en snäll bank hehe. fast jag har ju som sagt en fast anställning på ett annat jobb. jag jobbade ju på tre olika ställen innan och ett av dom var fast. så därför kunde vi ta lånen ihop! det är sex månader i sträck man måste jobba ihop för att få mer än den föräldrarpenningen som alla får oavsett när man får barn. jag hann ju aldrig jobba ihop så många månader pga av tidig vattenavgång. men fsk gjorde ett undantag för mig eftersom jag hade tänkt att jobba så länge. sen hade jag ett jobb sen tidigare också, men det var inte så bra betalt (: det blir bröllopsresa! jag mådde så illa i början av graviditeten så att åka då kändes inte så kul och nu är ju liten här, men vi planerar en resa när hector är runt året. den som väntar på nått gott (; efter mammaledigheten ska jag ta upp skolan igen och plugga på linköpingsuniversitet och ja, utbilda mig till någonting jag inte tröttnar på den här gången :P jag kommer även hålla på med mina företag. vilket jag redan kommer börja med under ledigheten. jag har flera bröllop och annat inplanerat framöver.. så fotograferingen kommer jag fortsätta med och även designföretaget som legat på vänt nu under alla andra måsten och kattuppfödningen kommer igång till nästa sommar (: så lite har jag att pilla med!

Postat av: Maria

Hej Fanny!
Jag heter Maria och bor också utanför Linköping, ca 1 mil.
Jag undrar bla vart erat fina hus ligger, är det i Nykil eller Ulrika?
Sen undrar jag vilken trafikskola du går på? Jag ska också börja ta körkort, själv valde jag Magnussons trafikskola :)
Ha det fint!

hej maria (: åh, okej. då kanske vi inte bor allt för långt ifrån varandra? fast jag hittar inte så bra här ännu (: vi bor i Ulrika. det är inte stort här, tror det är runt 200 invånare. men så mysigt! barnen i bullerbyn släng er i väggen! hihi. jag går på linköpings trafikskola. hoppas det går bra för dig! jag tragglar på (;

Postat av: Felicia

hur mycket fick ni ge för erat hus?
Hur lång tid tar det till stockolm från linköping?
vad sa din mamma om att ni flyttade?

vi gav 1150000 för vårt hus, vilket är ganska mycket i det området. men eftersom huset var så pass renoverat och felfritt och hade bergvärme installerat, så var det tydligen ett bra pris enligt några grannar jag pratade med (; från linköping till sthlm tar det 1,5 timme med x2000 och 2,5 timme med bil. mamma har aldrig lagt sig i mina livsval, dels för att hon aldrig velat hålla mig tillbaka (om det inte varit helt galna saker och farligheter) så hon är glad för vår skull, för att hon vet att det här verkligen var någonting vi ville. sen saknar hon självklart, men vi har ju inte flyttat till andra sidan jordklotet (: jag och mamma har så bra kontakt oavsett vart jag befinner mig i landet (har flyttat innan ifrån sthlm) så det går!

Postat av: Nyfiken

Du skriver ofta att ni haft mycket motgångar under ert snart första år. hur kommer det sig då att det bara är positivt i bloggen? Allt målas liksom i rosa. Det starkt att gå igenom hårda tider och motgångar som par och inget att skämmas över.
Livet är inte alltid helt underbart och fantastiskt. Undrar bara varför du inte kan skriva om du mår dåligt/fått för lite sömn /bråkat med din man/är ledsen osv.

kram


jag skämms verkligen inte för oss och dom motgångarna vi haft. jag har skrivit om jobbigare motgångar här i bloggen och aldrig skämts över det heller, därimot så vill jag inte att motgångar tar upp en stor del här, det finns så många som klagar för så lite och jag vill icke vara en sådan (; sen är det nog för att jag inte är en människa som klagar på smått. är jag tex trött så finner jag mig i det utan att behöva klaga över det, och om jag inte minns fel så skrev jag tidigare att det var ovanligt att vi fått mer än fem timmars sömn?! (:  är jag arg över någonting så tar jag det med människan som jag är arg på istället för att klaga runt om det hos andra. och jag och sebastian har det tro det eller ej så bra som jag skriver att vi har. jag ser ingen mening i att skriva att jag tex gormar om att han trampar ut i huset med dammiga jeans från renoveringen :P jag har så mycket jag vill skriva om, och jag hinner knappt med hälften av allt jag vill berätta och visa för er, så att ta upp ett inlägg med att skriva om att vi "bråkat" om oväsentligheter känns ganska hrm, lamt. mitt liv har varit ett rent helvete med en pappa som utnyttjat mig sexuellt under flera år, pojkvänner som slagit mig, killar som våldtagit mig, människor som mobbat mig mm. mm. så om jag jämför mitt nuvanrande liv mot det jag varit van vid, så ÄR mitt liv helt underbart och fantastiskt! och jag har sällan någonting att klaga på, för jag är så himla glad för att jag mår så pass bra som jag faktiskt gör idag. jag har såklart skitdagar, men eftersom jag jämför dom med hur dåligt jag mått innan, så kanske det inte känns ens som en dålig dag.. tolka mig rätt. hade en person som hade haft en lättsamt liv haft en dålig dag kanske den dagen verkligen hade varit usel. om jag har en dålig dag, har jag värre att jämföra med, så för mig blir det inte lika farligt och jobbigt. kort och gott. i jämförelse med hur mitt liv varit innan, så är mitt liv i rosa numera och jag tycker inte om att klaga på saker som känns totalt onödiga att klaga över. om hector är orolig en natt och inte kan sova och måste sitta uppe med honom och gosa och lugna, då ger jag mer än gärna honom det utan att behöva beklaga mig för att jag fått för lite sömn. jag älskar honom och vill att han känner sig trygg, och då sätter jag mig själv åt sidan. jag valde att skaffa barn själv och jag visste att det skulle bli uppesittar nätter i mellanåt. ingenting jag störs av och jag orkar med allt annat också (: och motgångarna jag skrivit om att vi har haft är typ att vi hade svårt att hitta ett hus vi tyckte om, att sebastian fick leta massa efter ett jobb här innan han fick sitt och att vi fått bo på sjukhus och varit oroliga för hector. men det har jag väl skrivit om? eller? :P

Postat av:

Jag undrar också varför du alltid framstället allt som på rosa moln. Många kanske gillar sånt, men inte jag. Allt känns så fejk..

jag är mig själv i bloggen, och skriver om min vardag. ärligt och öppet. jag döljer ingenting och ser ingen anledning till att ljuga om att jag har det bättre än vad jag har det. mitt liv kanske uppfattas som "rosa moln" och det gör mig glad att jag kan förmedla en känsla som jag har i en text, för jag håller med, mitt liv är som på rosa moln och det är så det är. var glad istället för att en annan mår bra och har det bra. ja, det verkar vara många som tycker om bloggen, med tanke på att jag har så många läsare, tycker du inte om det och tycker och tror att det är fejk så kanske du ska läsa någon annanstans! (:

tack för era frågor! PUSS!


 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vet inte vad folk menar med rosa moln, detta är den ärligaste (och härligaste) bloggen jag läst. Sedan om man läst bloggen ett tag så vet man att du lyckats fixa ditt liv som DU vill ha det nu och då är det inte konstigt att du är så lycklig! Kram

2011-10-01 @ 14:10:10
URL: http://graficum.se/
Postat av: Emilie

Nej, jag håller med Hanna. Jag har inte läst här så länge men jag tycker det är en underbar blogg och du verkar vara en sån härlig människa, en som man skulle vilja ha som vän. Jag är självklart lite avundsjuk på ert mysiga hus och hur bra ni verkar ha det. Men jag har ett jättebra liv själv, men har ganska lätt att hamna i ett tråkigt mönster. Jag har alltid haft ett bra liv inga tråkigheter under min uppväxt så jag har inget att klaga på . Och jag unnar er verkligen ert mysiga liv. Det verkar helt underbart som sagt. Det är starkt att resa sig från sådant du varit med om och fixa ett riktigt och bra liv åt sig själv. Det är nog väldigt lätt att istället vända sig till droger och sikt för att slippa tänka på det.

Ha de jättefint och ändra inte på ditt sätt att skriva här!

2011-10-02 @ 11:26:25
Postat av: Matilda

Tycker du känns som en väldigt ärlig person och tänkte bara säga att jag inte alls upplever dig som "fejk". Det är bara kul att se någon som tar vara på sitt liv och uppskattar det. Lycka till med allt, kram!

2011-10-03 @ 00:44:03
Postat av: Felicia

Gud, vilket trams! Blir du inte jätte less på alla tråkiga kommentarer om du lever ditt liv?



Som: Postat av:

Jag undrar också varför du alltid framstället allt som på rosa moln. Många kanske gillar sånt, men inte jag. Allt känns så fejk..



Alltid fega anonyma personer, en enkel lösning för den personen är att inte läsa. Punkt slut.



Jag gillar din glädje och energi, såklart är man lite avundsjuk ibland att man inte är lite sprudlande som du! :)

2011-10-03 @ 12:05:03
Postat av: Amie

Ja min Fanny är minsann ett rosa moln (för det mesta :P) nej men du är så fin gumman min, blir så stolt att se dig ta kommentarer och ibland lite märkliga frågor med barvur! massa puss på er å Hector!! /kusin vitamin ;)

2011-10-03 @ 19:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback