God morgon!

Hoppas ni sovit gott! :) det har jag! Men när Dorian somnar om (han är vaken en stund på morgonen) så tänkte jag också sova lite mer. Och även fast jag är galet trött vissa morgnar så är det mysigt att ha mys på morgonen med honom <3

Igår var det lucia. på dagen kom vår städerska och gjorde en grundlig storstädning. Så nu är det fint inför festen i helgen :D och när älsklingen kom hem gjorde vi tre oss i ordning och gick till dagis (: lucia på dagis var verkligen gulligt! Kändes som tårna skulle gå av (16 minus ute) men man blev så varm av att bara titta på dom så då gick det bra! ^^ fika efteråt med alla andra föräldrar och barn.. Och alla inklusive oss trodde fikat skulle serveras utomhus men pga av att det var så kallt så blev det inne! Haha alla sa samma sak "oj det här var jag ju inte direkt klädd för" alla hade kört sån lager på lager metod och inget passade alls :P jag vågade knappt ta av mig mössan. Hade gått med mössa inne ett bra tag innan vi gick så hade fått en sån snygg mössfrilla. Hm! Jaja! Trevligt var det iaf :D flera föräldrar kom fram till oss och frågade om vi var Hectors föräldrar. Och att deras barn pratat så mycket om honom hemma "maaamma jag vill också ha en Hector hemma!!!" "Pappa Hector går helt själv nu" javisst! Duktiga lillskrutten tog sina första steg nyligen <3 vacklande javisst, men stolta som bara den är vi! Han är ju trots allt bara 1 år i kropps och huvud utvecklingen. Dom tyckte vi var en fin liten familj och var fascinerade över att syskonen var nästan lika stora! Haha. Stor lillebror och liten storebror ^^

När vi kom hem gav vi Hector middag som jag gjort kvällen innan.. Ante mig att han skulle vara hungrig och trött när vi kom hem så var skönt att bara värma på! Jag experimenterade ihop någonting som blev ruskigt gott! Jag slevade själv i mig några skedar haha. Kokade potatis och broccoli, mosade ihop det till ett "broccolimos" som älsklingen kallade det. Smulade i en bit fiskbuljong tärning och kokade torskfilé till. Det var populärt! :D känns bra att han inte år kräsen med mat! Äggröra med skinka brukar han äta till frukost. Det är helt klart favorit frukosten förutom bananyoghurt (mosad banan i naturell yoghurt) tänk att han blivit så stor så han äter våran mat.. Galet. Det gäller verkligen att ta vara på dagarna!

När vi lagt dom övertrötta barnen så blev det middag i form av risgrynsgröt. Föräldrarna orkade inte laga mat :P väldigt sällan vi slarvar med mat. Lagar alltid från grunden och äter varierat. Mat är ett stort intresse från bådas håll så det är inte några konstigheter att laga den. Men igår orkade vi inte. Så julvört och gröt blidde det (;

Sen blev det lussebullebak och klä julgranen! Den blev SÅ fin! Är glad att vi tog in den tidigare i år. Dels så vi har mer julkänsla på julfesten och dels för att vi åker till Sthlm och firar jul i år. Måste ju hinna njuta av den ^^ hade lucia på i bakgrunden. Även fast vi sett den på morgonen när vi åt frukost på sängen så var det ändå mysigt och stämningsfullt att lyssna. (Om man bortser från den helt malplacerade rapparen?! Hellow?!) drack glögg och eldade i brasan (: mys!! Så vi hade minst sagt en bra lucia! Pluggade lite på kvällen och pratade med mamma om julen. Iiih vad jag längtar!!

Ikväll kommer Sebastians två killkompisar hit. Ja en av dom är en gemensam och den andra har jag bara träffat som hastigast (: ska bli kul! :D och imorgon kommer resten av dom bjudna (: kommer bli så mysigt!! Har verkligen längtat!

Har lagt ner Dorian nu och han somnade på en gång. Jag är glad att vi "tränat" båda våra barn till att somna själva. Bökigt smidigt om ni frågar mig ^^

Vi hörs! Ta hand om er <3


Kommentarer
Postat av: Mimmimus

Älskade lilla Tomtenisse,så söt!Puss!!<3

2012-12-14 @ 16:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback