äppelpaj & film.

Idag var min mamma & mormor ute och åkte.. när dom åkte förbi en loppis.. dom gick in.. hur stort som helst. och allt kostade 10 kr. vintage stövlar, kläder, mössor, halsdukar, inredning, pumps, väskor.. you name it. dit ska vi på torsdag, jag & mamma. fy fan va kul (: second hand is the shit ^^,

håller på med tvätten.. fick som tur var bort några fläkar på en klänning från hm trend som jag använt en gång! lycka! ska ut i köket strax och skala äpplen.. ikväll blir det äppelpaj med vaniljglass. godaste äppelpajen ever. (: jag var riktigt skeptisk till den när alex sa att han ville göra äppelpaj åt oss.. jamenar äppelpaj med pepparkaksmix?! :P men oj så god den var (: skriver receptet här nere.. lova att ni provar!!

på söndag ska jag & alle hem till mammas nya hus och städa..! sen ska vi flyttstäda här hemma också. och åka till ikea & mio och köpa badrums möbler, matsalsbord, taklampor, soffbord mm. och målarfärg. jag längtar verkligen. ska bli så skönt att slippa bo så kompakt.. okej det finns andra som bor sämre än oss.. vi har ju ändå ett sovrum och ett vardagsrum.. men det ska bli såå skönt ändå (: och om jag känner oss så kommer vi ha grymt fint! ♥

Äppelpaj alá alexander & fanny
♥ ca sex st gröna äpplen
♥ en kartong med pepparkaksmix
♥ margarin

gör så här:

Sätt ugnen på 225°. Smörj en pajform. Skala, kärna ur och skär äpplena i tunna klyftor. Lägg dem i pajformen. Strö över halva paketet pepparkakmix (ca 3,5 dl) som den är, inte utblandad. Hyvla över det kylskåpskalla matfettet. Grädda pajen ca 20 minuter.

servera med vaniljglass och te!

nu ska jag börja med äppelpajen. puss!

image1434



Kommentarer
Postat av: Pauline

hejsan!!
ville bara säga att jaggillar din snygga blogg:D
Skulle själv vilja fixa en grym:P
vet inte hur man gör men.
Det är roligt när du lägger ut kort på kläder o allt möjligt:D
Mvh/7Pauline

2007-08-24 @ 23:45:25
Postat av: fanny

pauline, va söt du är :) tack! jag kan hjälpa dig om du vill fixa en blogg.. tycker sånt är kul :) så säg till om du vill. kram fanny

2007-08-25 @ 00:48:21
Postat av: Marie

När flyttar ni? :)

2007-08-25 @ 20:45:57
URL: http://majsanx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback