3:e advent

image3263



vi åt jättemysig tredje advents frukost i morse jag och alexander. den bestod av risgrynsgröt med kanel och mjölk, mackor med rökt skinka och ost, julte, som jag fick av älsklingen i min julkalender i morse som verkligen smakade jul. så tände vi såklart det tredje ljuset också. nu är det bara ett ljus kvar att tända innan julafton! och det kommer vi tända dagen innan julafton! då ska vi ha riktigt mysigt här hemma.. fast det har vi ju alltid, men extra mysigt. längtar tills den dagen. då kommer helena hit och myser med oss och klär julgranen med oss. mysigt att få lite tid med henne innan julafton. ♥

känner mig hängig idag, inte alls bra. feber kanske? ingen aning. men idag vill jag inte gå utanför dörren.. eller jo. vi ska nog ta en kvällspromenad sen, klä på oss massa kläder och gå ut och dra in frisk kall luft genom näsan. det hade varit så underbart om det snöade. tyvärr så tror jag inte att det kommer någon snö till julafton, men är man positiv och har positiva tankar, så brukar det bli som man vill ändå (: vi får hoppas som sagt!

om en halvtimme börjar adventskalendern. jag har missat massa dagar, känns lite trist, men jag satt och kikade lite på web-tv igår på svt. inte samma känsla som när man sitter under en filt i soffan och myser med en kopp te, men iallafall nått (: så det ska jag titta på. sen ska vi äta middag, det blir lite rester idag och sen ska vi baka lussebullar som vi aldrig orkade med igår. perfekt med nygräddade och varma lussebullar och glögg sen ikväll ♥

idag är det mjukiskläder och fårskinnstofflor som gäller. ska tappa upp ett varmtbad med skum också och tända massa ljus och mysa!

hoppas ni får en bra och mysig tredje advent. kramar ♥



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gott det ser ut(:

2007-12-16 @ 20:12:20
Postat av: Helena

Allt låter så underbart mysigt när du skriver gumman!

2007-12-16 @ 22:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback