Love is all you need.

vi har storstädat här hemma! julstädning ^^ skurat kaklet i köket, spisen, lister, golv, fönsterkarmarna och torkat av alla hyllor, dammsugit och torkat golven. ska snart laga mat och äta och vid sju ska vi tvätta. en riktig städ och fix dag! känner mig hängig idag också. så helena kom aldrig, vill inte smitta henne. men i helgen, tror det blir söndag så ska hon sova här (: så vi ska mysa med täcken i soffan och massa ljus och film. tjejkväll! alex var snäll och tog allt tungt med städningen. medans jag gick runt och mumlade på jullåtar och dammtorkade ^^ om en halvtimme börjar julkalendern, har lyckats följa den varje dag nu, igår stod jag och fingrade på julkalendern i affären, hade varit mysigt att ha en. men jag kände inte för att slösa mina sista kronor på en pappersbit :P så det fick vara.. shit vi är verkligen fattiga nu. har nog aldrig varit såhär fattig! alex benis är slut, vi har typ 13 kr och vi får inte pengar förens den 18:de igen. jisses. vad gick snett? :P igår handlade vi lite nudlar.. och intalade oss själva att det var en kul utmaning att leva på minimum.. men jag vet inte om det är så kul (; iallafall. tur att man har mat i frysen. och kan äta rester.. och har en snäll mamma som bjuder på middag :D jag har gett mig fan på att inte låna några pengar. utan klara det här ändå. alex tror att han får ta ut lite av sin semester ersättning redan nu.. så har vi tur så har han 20 tusen på kontot om några dagar. vi får se hur vi löser allt. på nått sätt går det ju. vill man så går det ^^ vilket bra motto va (; iallafall.. middagen kommer serveras framför tvn.. det blir rester från carbonaragratängen. godare än nudlar iaf (; ska tända massa ljus. och ikväll kanske vi till och med ska tända en brasa och mysa på en filt framför elden. ♥ hade varit mysigt! idag är jag på bra humör, trots fattigdomen och trots febern så mår jag bra! är glad och lycklig. och då behöver man inga pengar. love is all you need. beatles vet sin sak!

nu blir det värmning av carbonara gratängen! (: och mysamysamysa! kanske till och med lyxar till det med popcorne i kväll. det hittade jag i skafferiet idag (: vardagslyx. haha.

ps. ni missar väl inte desperate housewives ikväll kl 21.00 på kanal 5. ds.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback