vecka 51

Vecka 51
Julen

Var och med vilka ska du fira jul?
- firar julen här hemma hos oss med min mamma, alexs mamma och pappa, alex
tre syskon och alexs morfar & tant-svea.

Köper du mycket julklappar, har du köpt klart eller har du några kvar?
- jag brukar faktiskt köpa mer, men i år bestämde alla att vi inte ska sitta
i sju timmar i sträck som förra julafton och öppna julklappar. bättre att umgås
och spela sällskaps-spel. men har köpt för ca 300-500/person & 1500 till alex.


Vad önskar du dig i julklapp?
- säg nått som jag inte önskar mig, haha. en sak som faktiskt inte står på
min önskelista är en vetekudde eftersom jag bränt sönder min som jag fick
förra julen i micron. det luktade popcorne i hela köket. så det önskar jag mig
eftersom jag alltid använder vetekudde på kvällen när jag ska sova.


Vad betyder julen för dig?
- väldigt mycket. det är den mysigaste tiden på året enligt mig. jag och mamma
bodde i usa i ett år och där var det riktigt mysigt på julen & nyår. och det sitter kvar.
julen är den tiden på året som jag missbrukar ordet mysigt för mycket (;


Har du gran, vilken sort och när ställer du in/klär den?
- självklart har vi gran, det hade vi haft här hemma även fast vi skulle firat jul
någon annanstans. vi kommer köpa den imorgon den 21/12 och låta den stå
på balkongen och ta in den dagen innan julafton och klä den med både nya och
gamla kulor. innan vi skaffade katter så har vi haft levande ljus i granen, men det går
ju inte nu. jag älskar granens doft och förstår mig inte riktigt på folk som väljer att ha
plastgran, det är fult & luktar inte gran. sen är jag gamalmodig och gillar inte trenden
att hänga typ svart, silver och rosa i granen. julen ska vara som den alltid har varit.
man är en sån inredningsslav dom andra 11 månaderna på året så här hemma håller
vi oss till äldre kulor som kommer från min gamelmormor, rött & guld.


Vecka 52
Nyår


Var och med vilka ska du fira nyår?
- jag hoppas att helena & joakim kommer hit. vet inte om jag
frågat än. men det hade varit jättemysigt. så blir det nyårsmiddag
och titta på raketer och skåla vid tolvslaget.


Har du några nyårslöften, vad?
- dra ner på shoppingen, speciellt på nätet, har dragit ner så mycket redan på shoppingen
men vill ännu mer. har allt jag behöver i klädväg och skulle behöva rensa ut ist för att
samla på mig mer. söka in på inredningsskolan på söder och plugga, plugga (:
börja spara pengar varje månad och inte nalla av dom (; börja på en danskurs
och kanske matlagningskurs med mamma eller massage kurs med älsklingen.
få mer rutiner på vardagen och inte vända på dygnet hela tiden. självdisiplin med andra
ord. nästa år handlar om att ta tag i mina framtidsdrömmar, plugga och må ännu bättre än
vad jag redan gör.


Vad är det bästa som hänt år 2007?
- kan inte välja ut någon speciell dag förutom våran förlovningsdag den 6 juni.
men alla dagar har varit mysiga på sitt sätt. och såklart att jag och alexander
fick ta över mammas fina fyra på 106 kvm med öppenspis (: och att jag gjort
så sjukt mycket framsteg i livet. att jag mår så mycket bättre än vad jag tidigare
gjort. stolt är det minsta jag kan säga att jag är över mig själv.


Vad är det sämsta som hänt år 2007?
- helt otroligt, men ingenting känns dåligt. det är väl dagar när man inte gjort
ett skit och kännt att man slösat bort en hel dag. men jag har gjort så stora
framsteg med att må bättre! har strykigt nästan allt på min "vill klara av och uppnå-lista"

klarar saker sm jag aldrig trodde att jag skulle klara av. så de där dagarna när man
haft ångest för att det känns bortslösat känns så himla små och oviktiga. happy!

♥ Vad förväntar du dig av år 2008?
- jag har inga förväntningar, bara drömmar som jag ska ge mig fan på att klara av.
och jag vet att jag kommer klara av det. vill man så går det. "se, inse, det finns ingenting
som du inte kan göra" det är viktigt att tro på sig själv och inte jämföra sig med andra. vara
stolt över det man uppnått och inte ta för stora steg. satsar man skithögt, ska man vara lycklig
om man kommer halvvägs ♥

image3295



Kommentarer
Postat av: Helena

Vad fint du skriver gumman!
Jag vte att du kommer må dina mål och jag ska hjälpa dje så gott jag kan iaf å det hoppas jag du vet gumman min

2007-12-20 @ 19:57:13
Postat av: fanny

helena: klart jag vet gumman. du är en sån fin vän. den bästa

2007-12-20 @ 20:57:40
Postat av: Mysan

Gumman jag är så stolt över dig och jag ska stötta och peppa dig till max

2007-12-21 @ 14:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback