bestämt mig!

igår bestämde jag mig. en jättesnäll tjej på helenas tjejmiddag satt med mig och kollade olika utbildningar. vi kom fram till att man verkligen behöver ett slutbetyg i gymnasiet, vilket jag inte har. har gått tre år på gymnasiet, men olika linjer, bra va (; så är det när man är velig. har hittat en folkhögskola som ligger nära dit vi ska flytta! jag känner att jag måste ta tag i det här nu, på riktigt! ska på intervju den 15 april. ska bli spännande och läskigt på samma gång. men om jag börjar nu är jag iallafall klar tills jag är 24, har ju nästan alla betyg, så det fattas inte mycket som tur är. jag tänker ge skolan så mycket mer tid än vad jag gjorde när jag gick i skolan innan och verkligen kämpa! jag vill ha en jobb som jag trivs med. och jag vill verkligen verkligen kunna leva gott och inte vända på varenda krona. utbildning är viktigt för mig. jag vill trivas med det jag gör. och jag vägrar låta det som dragit ner mig få bestämma över mitt liv. jag vill lyckas! jag vill hålla på med någonting inom heminredning, och det här är steg ett! wish me luck (:

"Allmän kurs passar dig som saknar fullständiga gymnasiebetyg och är ett alternativ till Komvux. Hos oss på Alma folkhögskola går du allmän kurs 1-2 år beroende på tidigare studier, behörigheter och arbetslivserfarenhet. Allmän kurs kan ge grundläggande behörighet och studieomdöme med vilka du kan söka dig vidare till högskola och universitet"

image4669



Kommentarer
Postat av: allicen

LYCKA TILL!!

2008-04-06 @ 16:57:00
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback