nämen!

hur ska jag hinna med bloggen när vi bara far och flänger överallt?! va. det här går ju inte hurrni. måste skärpa mig! saknar att blogga. mycket faktiskt. det är riktigt skönt med mobilt bredband, för sen när vi flyttar och det vanliga internet inte är inkopplat, kommer jag kunna blogga ändå ;D hihi.

vi har iallafall varit på middag ikväll hos vår toastmaster, helt underbart att han har så mycket idéer och tips! blev mäkta imponerad :D ser fram emot en brakfest efter själva vigseln och middagen. ska bli såå kul! hoppas att alla kommer som är bjudna, men det lutar åt det (: dom vi pratat med iallafall kommer. så vi blir en härligt gäng som ska dansa, festa och ha kul (:

åt god middag och drack rött vin, eller jag var den enda som drack vin. kändes lite pinsamt eftersom dom fick öppna en ny flaska, men men, det var ju okej ändå (: hade jättetrevligt iallafall. pratade mycket om bröllopet och renoveringen av våran lägenhet som vi ska sätta igång med efter bröllopet. vår toastmaster har massa kompisar som är utbildade och ska hjälpa oss med både kök, badrum och golvläggning. det blir klinkers i kök och hall. har läst om laminat golv och får inte grepp om det. pressat papper..? enligt toastmaster blir det lätt fläckar som inte går bort på laminat.. så det är inge bra att ha i köket.. och han har jobbat med sånt, så vi lyssnar på honom ^^ sen i hallen blir det ju grus och lätt märken om det kommer några gruskorn under dammsugaren, så ja, vi ska ha klinker! vi har klinkers nu både i hall och kök och upplever det inte alls som kallt. bara lättstädat. men smaken är ju som baken och det är ju tur det (: jag har lite panik över badrummet. vart ska man gå på toa?! haha. det tar ca en vecka innan badrummet är klart. ska vi köpa varsin potta på ikea då? :D haha. jaja, vi får se, det blir nog bra!

imorgon ska jag upp vid åtta, duscha, åka till dbtn och sitta där och halvsova i två timmar. sen kommer älsklingen och hämtar mig och sen hem och vila. funderar på om vi ska ta en mysig promenad om det är fint väder, vilket det säkert inte kommer vara..! en lite powernap innan vi ska fixa oss iordning och åka till norra sidan av stan och fira älsklingens pappa som fyller år (: vi ska ut och äta på restaurang, mysigt! måste komma på vad jag ska ha på mig. och vi måste verkligen tvätta.. juste alex skrev upp tvätt tid imorgon, så jag får tvätta mina leggings. var kallt ikväll med knästrumpor. sen blir det väl nån mysig lång kofta (:

sen på fredag ska vi åka till kungenskurva och prova sängar :D vi blev glatt överaskade när vi la oss i tessans och thomas nyköpta sängar från jysk. aldrig legat i så sköna sängar. köper vi exakt likadana, samma tjocklek, mjukhet osv. två st 90 resårbottnar och en 180, 5cm bred bäddmadrass får vi allt det för 4000 (det är kampanj just nu) ist för 8500 kr hos ikea. och det är ju himla himla bra (: då kan vi köpa soffan snabbare. vi låg och räknade och planerade för fullt i går i sängen. det har blivit min kvälls syssla innan jag ska sova. jag mår bra att ha koll på mina pengar. och nu ska jag lägga undan ALLT jag får in. okej, nån fika här och där. men inte annars. och det hoppas jag att jag klarar av, för då har jag lagt undan till alla möbler själv (: vi kommer köpa möbler för ca 50.000, sen får jag hälften av älsklingen och det ska in på sparkonto på en gång (: jag har fortfarande inte fått min deklaration. vad är det här..!? dom pengarna ska också in på sparkontot, om jag nu får tillbaka nått ;D fick det förra året iallafall. så vi får se.

nej gud vad jag babblar. ni orkar väl inte läsa allt. jag måste hoppa i säng. och hoppas att ni redan sover gott (: imorgon mellan dbtn och middagen på kvällen ska jag blogga! saknar er!

sov gott puss&kram ♥

image4688



Kommentarer
Postat av: Malin Inpsiration&design

Det kommer bli så bra med era klinkersgolv. :) Ja menar är ni nöjda nu så varför inte!! =) Ha en bra dag!

2008-04-10 @ 10:11:28
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: Malin Inpsiration&design

Kan se er framför mig med en varsin potta. :) Snygg är den ju med och passar in i inredningen. ;D

2008-04-10 @ 10:22:22
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: Marie

LÄgenheten ni flyttar in är väl en bostadsrätt? Ibland har dom typ dusch och toalett nere i källaren...

2008-04-10 @ 16:37:42
URL: http://majsanx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback