DECEMBER

därför gillar jag december:

- det blir mörk tidigt och då är det så mycket mysigare att tända ljus hemma! ljusen får mig lugn och i riktig mysstämning! och så är dom ju så fina att bara sitta och titta på. att tända ljus vid frukosten är tradition här hemma.

- att ha slappkvällar är ett måste i december, det är så mycket bra på tv! att krypa upp i soffan under en varm filt och läsa en bra bok med en kopp te är riktigt mysigt också!

- spakvällar hemma! huden blir torr på vintern och vad passar inte bra om en skön kväll med ett långt skumbad, ansikts masker och måla naglarna? smörj in dig med ett bra bodybutter efteråt och sätt på dig en mjuk pyjamas! underbart!

- vissa tycker att december är en stressig månad men inköp av julklappar, julmat mm. men jag älskar att planera in mysiga saker under december. tar man lite varje dag så blir det mysigt istället för stressigt! julbaka, strosa på stan och välj ut perfekta julklappar, slå in dom vackert och med omtanke, julpynta och kom i julstämning med julmusik och kaneldoft!

- långa kvällspromenader i kylan. att vara varm på kroppen är så skönt, men att kylan biter i kinderna så dom blir röda är bara så härligt! jag älskar att gå och titta hur andra familjer julpyntat sina hus/lägenheter nu när det är jul. och sen komma in och tina upp kroppen med en kopp varm choklad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback