dagen!

god kväll. sent det blev idag (: men men, vi har haft en toppen dag iallafall. riktigt mysigt! åkt och kikat på slottet, vi har bestämt oss för det nu. det blir för krångligt med tältet och dyrare än det här.. och mer att tänka på. nu vill vi bara njuta av varandra och att det faktiskt bara är 3 månader kvar tills vi gifter oss, hur underbart är inte det? (:

image4302

jag och älsklingen påväg ner i hissen, vi ska åka och fika hos några kompisar och det var jättemysigt. efter det åkte vi direkt till slottet, satt i bilen och lyssnade på winnerbäck och sjöng och njöt av solen.

image4303

det var så fint väder idag, blev helt lycklig av att få se solen. underbart!

image4305

jag var glad, mysigt att åka på utflykt tillsammans med den jag älskar mest ♥

image4306

underbara sverige!

image4307

bättra på mejken lite innan vi gick in.. vi var lite för tidiga.

image4308

"ser det bra ut nu älskling"

image4309

här kommer middagen hållas till. fast borden kommer vara ihopsatta som en fyrkant, så alla kommer se varandra.. vi kommer sitta med ryggen mot den vita dörren. i mitten på bordet ska vi ställa upp massa och åter massa vita blockljus i olika stl.. vissa kommer jag dekorera med att vira en smal ståltråd med små rosa glaspärlor på.

image4310

så här ser jag ut när vi väljer vigselplatsen, haha, ser lite skeptisk ut. men vi hittade den perfekta..

image4311

.. platsen att viga oss på, precis vid vattnet. kan det blir mera vackert? tror inte det.

image4312

där jag står kommer jag även stå på våran bröllopsdag. bakom oss kommer ett vackert blomstervalv stå med samma rosor som jag kommer ha i min bukett.. sen kommer det stå upp radat vita klappstolar där gästerna kommer sitta.. längst med stolarna kommer det ligga rosa rosenblad som en rad.. tyll dekorationer med rosa rosetter kommer hängas på stolsryggarna. kommer bli så fin så fint (: sen kommer det ju grönska och blir finare tills vi gifter oss.

image4313

jag och älskling på bryggan. älskar dig hjärtat mitt. längtar så mycket till juni.

image4314

tänk er vad fint det kommer vara här på sommaren, då ska vi mingla här och ha brudskålen här i slänten efter vigseln. vi har bokat bröllopssviten dagen innan bröllopet så vi kommer mysa på slottet dagen innan från kl 14, bara mysa, bubbla i bubbelbadkar, gå ner till deras skönhetssalong och fixa naglarna, göra en provuppsättning och prov makeup av en utbildad makeup artist. äta middag tillsammans och sen gå och lägga oss, gå upp äta en mysig frukost tillsammans på bröllopsdagen fixa med alla stolar inför vigseln och sätta upp dekorationerna, duscha, klä på oss och få håret uppsatt, bli sminkad och fotograferad. och helena, vi hoppas du följer med oss dagen innan, det blir så mycket lättare och mindre stress att sova över såhär och fixa allt med hår, smink och sånt på samma ställe.

image4315

sen åkte vi till panduro och köpte jätteballonger, vitt snöre, tapetklister och lite tålamod (; sen åkte vi hem, lagade middag (korvstorganoff med ris) och sen tog jag och blåste upp ballongen och höll på att svimma, jisses :P men iallafall.. kul bild förensten, mupp. hah.

image4316

sen flyttade vi undan köks stolarna och slog in köksbordet i gladpack och började med lampan...

image4317

100 meter vitt papperssnöre (som inte räckte så vi ska göra klart "random light" lampan imorgon) och massa tapetklister. lampan kostade ca 200 kr att tillverka..

image4318

medans tapetklistret gojjade till sig så satte jag igång med ett annat pysselprojekt. som jag fick idén från kix bloggen fast min blev nog lite billigare (: den kostade: ljusslinga 19 kr på ullared och vita dunfjädrar 11*3 kr = 52 kr och blev mycket fint (: och det var lätt också.

image4319

pyssla pyssla (:

image4320

image4321

image4322

färdig på 10 min och upphängd i sovrummet, blev otroligt fint och jag är jättenöjd. funderar
på att göra en rosa också?! vi får se (:

random kopian som vi snart är klara med får ni se imorgon (: orkar ni hålla er, hihi? :D

nu ska vi fika och sen krypa i säng, imorgon ska vi kika på två lägenheter, den här med öppenspis kl 13.00
och sen kl 14.00 den här vindsvåningen den gillar jag verkligen!!! och badrummet ska föreningen stambyta och då får man vara med och välja precis vilket klinkers, kakel mm man vill ha. lyx. så vi får se (: fy skam den som ger sig!

nu blir det som sagt nattfika och sen kramas i sängen, läsa och sussa! puss på er (:






Kommentarer
Postat av: Anonym

Ohh! Den där platsen ligger ju nära mig! :) Väldigt fint ställe. :)

2008-02-29 @ 08:31:26
Postat av: Malin Inpsiration&design

Oj vad snyggt det blev gumman! =) Kanske bågot för Tea?! =) Ska visa henne. :)Visst är det kul närdet är så enkelt att göra fint??!

2008-02-29 @ 09:25:56
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: Sandra

åh va fint ni kommer få de på eran dag =).
de e nästan så man skulle vilja gifta sig när man läser din blogg =)

2008-02-29 @ 10:17:35
URL: http://roxys.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej igen! Du, är det vanliga påskfjädrar du har gjort det med?! Skulle vilja göra en till Teas helkroppspegel hon ska ha sen i rummet. Kunde väl blivit tjusigt va??! :) D verkar ju så lätt med! =)Kraoom!!

Postat av: Pelleanastasia

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2008-09-02 @ 13:37:32
URL: http://pelleanastasia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback