jag blev...

.. lite smått chockad när jag öppnade posten nyss..! jag får massa pengar utbetalade från mitt jobb som jag är sjukskriven ifrån.. alltså semesterersättning! haha. skumt att jag nyss satt och kikade på datorer.. (: kanske blir en innan födelsedagen endå! eller så lägger jag undan dom till bröllopet (: eller så får det bli lite av fickpengarna i thailand. det lutar åt att det blir till bröllopet och fickpengar (: bra start på dagen! den här månaden kommer jag ha en inkomst på 20 tusen efter skatt, inte illa pinkat för att vara ledig hela dagarna! *happy*

image3832



Kommentarer
Postat av: Malin

fanny; Ja ag tänkte att det är lika bra att sticka hål på "bubblan". ;)Många kanske känner men guuud så fint & städat!! Inte kan man ha det så jämt! Särskilt inte med små kottar i huset! :) Man måste ju låta dem "leva". Bordet är perfekt som pysselbord när man känner öfr det. Du kan tro att han var upp i sina experiment! Han höll på en hel dag. :) Jag skojade att han kunde bli professor så att mamma kunde köpa massa pyssel. ;) Dem är för härliga ungar! Visst kan man bli trött på att plocka efter dem men VAD skulle man gjort utan dem? Då städar jag hellre lite extra. Sen måste man ju pusha på dem att städa själva. Tea var så dutig häromdag (lockades av
veckopeng, hon sparartill en Avriltröja). Hon hämtade dammsugaren & satte i gång. Sen räknade hon sina pengar. Om tre städningar till har hon tröjan. :) Kostar 400:-. Man får ju uppmuntra dem men dem måste kunna hjälpa till utan beläning också. Lära sig att saker inte görs av sig självt. Sen är det en bra inför vuxenlivet med ju. :)Jag brukar försöka få med barnen i sysslorna i bland. Lagar mat i hop, städar & pysslar. Dem tycker att det är skoj.

Oj, blev visst en hel uppsats här. :)Jag mejlar!

Kul med lite xtra money förresten! Aldrig fel. ;)Kram

2008-01-22 @ 10:41:31
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se
Postat av: Malin

Förresten, tyckte du att det funkade fint med de vita krukorna i köket? Jag har de svarta i storan nu tills vidare. Kanske gossen får ta över dom? SKa ju fixa hans rum snart...

2008-01-22 @ 10:43:40
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se
Postat av: fanny

malin: va det låter fint! så tycker jag också att man ska ha det med sina barn, annars känns det som att dom lätt släpper allt ansvar, tror det är viktigt att barn får känna att dom har lite att se efter osv :) jag fick alltid hjälpa till hemma, min mamma är iof ms-sjuk (muskelsjukdom) så hon är trött ofta och orkar inte så mycket. så jag har hjälpt till en del hemma sen jag var liten (: alltid lagat mat ihop, gjort salladen, diskat, det var nog min favorit syssla :D man måste få barnen att känna att det är kul att hjälpa till. som du gör med avril tröjan :) dte är ju jättebra! pyssla med ungarna låter så mysigt! GUD vad jag längtar tills jag får barn..! jag är riktigt barnkär jag :) vi har massa ungar här i huset och de andra husen runtomkring som jag alltid går ut och leker med på sommrarna. ett tag var det små tjejer som ringde på här också som fick komma in och sitta och leka med mina ponysar.. samlar på my little pony sen jag var 4.. så det blev en stor favorit (: samlar inte längre.. men det är ändå svårt att göra sig av med dom. nu liggr dom huller om buller på vinden, dom stackarna :P nu blev det också en uppsats..! och JA! absoluit de vita i köksfönstret. gillade det bättre än dom svarta faktiskt. du har bra smak du vännen :) kram!

2008-01-22 @ 10:55:42
URL: http://pinkpills.blogg.se
Postat av: Carro

Kolla upp de där med pengarna, så att det stämmer. Bara en tanke. Ibland blir det fel och då kan man bli återbetalningsskyldig, så kolla för säkerhetsskull. Är man sjukskriven så ska man ju få pengar, men sådär mycket låter lite skumt..

2008-01-22 @ 12:48:49
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: fanny

Carro: jag har redan ringt. eftersom jag inte tagit ut någon semesterersättning när jag ändå varit anställd så fick jag allt nu (: mkt pengar. jag har en inkomst på 11 tusen efterskatt varje månad. det beror väl på vad man har för bidrag också i guess! men jag är glad!

2008-01-22 @ 14:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback