måndagsmys!

fick ett ryck efter mycket vila på soffan och dammsög här hemma, bäddade sängen och städade i köket. dukade fint inne i vardagsrummet till middagen (: sen duschade jag och började med middagen som bestod av kycklingfilé som jag tärnade och stekte, hade i purjolök, avokadotärningar, strimlade soltorkadetomater i marinad och kokade bulgur tll och hade i. sen blev det en sås med creme fraisch med dion senap. så himla gott var det. älsklingen min kom hem vid halv nio och hjälpte mig med det sista. sen satt vi oss med tända ljus och tittade på lyxfällan och åt middag (: efter middagen åt vi konserverade päron halvor med lätt-vaniljglass! jum! sitter fortfarande i soffan och kramas och myser! ska snart gå och lägga oss och sova. imorgon tar vi sovmorgon (för det var visst på onsdag vi skulle upp till byggvaruhuset) och sen vid ett kommer killen som ska köpa bumling lampan som inte hann nu ikväll.

imorgon ska vi till stranden på eftermiddagen och grilla och kanske bada! hoppas det är fint väder imorgon. annars blir det bara supermysigt att umgås och äta gott från grillen.  måste verkligen ta vara på dom varma dagarna nu när älsklingen min är ledig (:

ska fortsätta mysa och kika runt på några bloggar. hoppas ni haft en lika mysig kväll som vi har haft. puss&kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback