Worth jogging for!

världens godaste muffins. så saftiga och mumsiga (: här är receptet! har bakat idag och dom blev riktigt goda! skickade med till älsklingen och hans jobbarkompisar också (:



1 dl flytande margarin
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 ägg
1 1/2 dl socker
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
2 mosade mogna bananer, gärna brunfläckiga eller bruna
Grovt hackad vit choklad, ta tills du skäms (:

Sätt ugnen på 225°C. Allt blandas med visp. Gör ej ägg och socker poröst först. Blanda till sist i den vita chokladen. Fyll amerikanska muffinsformar (större muffin formar) till 2/3. Grädda mitt i ugnen. Bevaka muffinsen from den 8:e minuten och stick i en baksticka. Efter halva tiden la jag på två rutor marabou mjölk choklad på toppen. Tänk på att muffinsen efterbakas lite när de står kvar på plåten efteråt.

good luck (:



Kommentarer
Postat av: carin

Åh smarriga dom ser ut =) Måste provas :D

Äkta frusyssla att baka och skicka med mannen till jobbet och jobbarkompisarna =) Mys. Hoppas att allt är bra. Kram

2008-06-25 @ 06:47:13
URL: http://carinparin.blogg.se/
Postat av: Annis

Tack för receptet! :) Gjorde dom idag... fast jag hade mjölkchoklad i istället... fruktansvärt goda iallafall. ;D

2008-06-26 @ 00:39:27
Postat av: fanny

annis: aa va kul att du bakade dom :) visst är dom läskigt goda!! jag kommer bli tjock (; kram på dig

2008-06-26 @ 00:51:12
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback