mineralsmink!

När vi var nere i centrum efter besöket hos optikern som gick bra, älsklingen slipper linser (: så sprang jag in på kicks "hjälp, jag har fått finnar och dom sprider sig" haha. hon sa att det berodde på stress och att jag envisas med att pilla i ansiktet (måste ju kolla om dom försvunnit) och då sprider dom sig.. det är inte stora utan småå småå. men dom stör mig, så jag fick massa rengörningskrämer osv.. sen såg hon att det är på kindbenen som jag får utslagen och frågade vad jag använder för rouge.. "makeupstore.." och det täpper tydligen till massa så jag fick med mig isadoras mineral blush powder. och en mineral blush powder brush från idadora

så här står det om mineralsmink:

Vad är mineralsmink?

Den senaste trenden inom smink är mineralsmink, men vad är egentligen det?


Mineralsmink är framtaget ur mineraler som kommer från naturen, dessa behandlas därefter för att inte kunna skada hyn. Vanligt smink innehåller spår av kemikalier, oljor, parfymer och så vidare vilket ofta kan ge upphov till rodnad, klåda eller att porera täpps igen. En av de stora fördelarna med mineralsmink är att huden får andas och att sminket har en läkande effekt.


För er
som har problem med att sminket blir gammalt innan ni hunnit använda det, kan glädja er över att mineralsmink aldrig blir gammalt. Det innehåller nämligen inte organiska ämnen.

så nu håller jag tummarna att jag inte vaknar upp på bröllopsdagen helt rödprickig. snacka om ångest! haha. har redan tvättat ansiktet med clarins gentle foaming cleanser som man verkligen kände sig fräsch i huden efteråt! sen clarins lotion tonique och efter det clinique anti-blemish solutions som är riktigt bra, har testat det innan till finnar osv. och dom försvinner verkligen snabbare. sen fick jag med massa andra saker gratis.. (hon tycker väl att jag slängt ut tillräckligt med pengar där inne nu) :P en dagkräm, en rengörningmjölk och en peeling till ansiktet. fan om jag inte blir av med dom här blubbarna nu..! tror jag är nervös också för att dom ska finnas där. jamenar jag har aldrig finnar och nu dyker dom upp som gubben i lådan. go away! (; dock kan jag fortfarande verkligen rekomendera aspirinmasken, den är toppen! ni får tänka på att jag är stressad pga. bröllopet osv. och antagligen därför dom dyker upp!

puss!



Kommentarer
Postat av: Mysan

när jag kommer ska vi ta det massa lugnt och inte vara ett dugg stressade gumman:)

2008-03-10 @ 19:18:31
Postat av: carin

Usch inge kul med finnar. Jag vet hur det känns.. Jag är dock lite rädd att byta rengöringskrämer ofta, jag vill att huden ska vänja sig.. Kanske är knäppt men jag har fått för mig att huden blir mindre "arg" då =p
Hoppas i alla fall att det löser sig med ditt ansikte =) Många kramar

2008-03-10 @ 19:29:37
URL: http://carinparin.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Gumman, du vet väl att det inte är bra att "hålla på" fööör mycket med huden. Alltså för mycket behandlingar & så. Typ ansiktsmask varannan dag tillexempel.

Sen kan det vara så efter behandlingar att det poppar upp finnar. En kompis var på salong o gjorde nån rengjörningsprocedur & då sa tjejen där att hon skulle vara beredd på att massa finnar kunde ploppa upp. Inge kul.

Hoppas du får vara fin i hyn till bröllopet! =) Hoppas jag kan deltaga med. :)

Massa gosingar!!

Postat av: fanny

malin: jag vet ju det också :( tror det rä därför jag fått det här nu.. så jag ska låta huden vila.. ett tag :) och se om det blir bättre. KRAM!

2008-03-10 @ 20:31:06
URL: http://pinkpills.blogg.se
Postat av: Stina

Hejhej, jag funderar på här om aspirinmasken. Vad/hur exakt ska jag göra? För de stod bara att man skulle mosa sönder tabletterna och droppa lite vatten. Men det står inte om ska jag tvätta ansiktet rent innan? När jag har lagt aspirinmasken på ansiktet, ska jag skölja direkt eller? Berätta så gärna mera detaljer! ;) Ha de så bra.
Mvh Stina

2008-03-10 @ 22:41:40
URL: http://ladyinblack.blogg.se
Postat av: Evelina

Hur mycket kostade dom produkterna? För det låter som något som jag kan behöva! Köpte en massa produkter ur ACO serien men det har bara blivit värre.. Så jag kanske ska testa ditt tips! :)

2008-03-11 @ 17:11:19
URL: http://evesve.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback