Onsdag!

har inte skrivit idag och det beror på lite tråkiga saker.. eller ja en tråkig sak. grejen med bostasrätter är att ingenting är bestämt innan man skrivit kontrakt.. och det var ju det vi skulle gjort idag. vi var dom enda som lagt bud och både mäklaren och vi var säkra på detta. i sista sekund kommer ett bud in och en budgivning sätts igång. vi har bestämt att vårat sista bud kommer landa på 1.2 miljoner då vi måste lägga ner 100 tusen på renoveringen.. och det känns mycket att överskrida det. och vad händer, jo såklart, dom lägger ett bud på1.2.. suck! en sak som jag lärt mig av det här med att köpa bostad är följande.. förvänta dig ingenting innan allt är klart.. det kan se hur bra ut som helst och sen händer det nått sånt här. det konstiga är att jag inte är speciellt ledsen. varför vet jag inte. har väl hela tiden känt att den ökade i pris för mycket och att det faktiskt kanske inte är värt det. så va blev mina plåster på såren? jo en skit mysig tjejkväll med min helena (: ska bli super mysigt! tänkte massera henne och fixa ansiktsmask och sånt (: sen ska vi ut och äta också, ska bli gott och trevligt! men som sagt, inte hänga läpp nu, vi vet ju iallafall vart vi vill bo någonstans och faller man så reser man bara på sig och letar vidare! vi har ju iallafall varandra, och det är det som spelar någon roll. vi kan ta vilken lägenhet som helst och renovera den och fixa den precis så som vi vill ha den, det är läget vi letar efter och snart snart ska vi också bli bostadsrätts ägare (: tack för alla gratulationer, men ni kommer få gratta oss en gång till :P

kram ♥




Kommentarer
Postat av: tessan

Du ska inte vara ledsen gumman :/ allt kommer att ordna sig, det vet jag! Jag finns här för dig det vet du min solstråle

2008-03-19 @ 16:52:51
URL: http://youremyangel.blogg.se
Postat av: fanny

tessan: jag vet hjärtat, du finns här i våttochtorrt :) och jag för dig! älskar dig massor! ska bli så mysigt på söndag :D

2008-03-19 @ 16:54:12
URL: http://pinkpills.blogg.se
Postat av: johannah

naaw, fyfan vad trist! jag hatar när man blir överlycklig & glad & sen så 'poff' försvinner allt. en liknande sak hände min pappa, han hittade en villa som han verkligen ville ha. han budade som en dåre & vann budgivningen. men sedan så bestämde dom som sålde huset att dom ville ta en bud som var ett par hundra tusen lägre eftersom att det var deras kompisar. inte så värst kul /:

2008-03-19 @ 18:35:13
URL: http://johannahthelin.blogg.se
Postat av: Jo

Men vännen! Uj vad tråkigt! :(
Det är verkligen så dumt att inget är färdigt innan allt är påskrivet. :( Lider med er! Stora kramar!!
/Jo

2008-03-19 @ 18:51:44
URL: http://frkp.blogspot.com
Postat av: leva

Men då var det inte er lägenhet... Ert drömhem är inte ledigt ännu ;)... Jag är övertygad om att det kommer, och det är du med..det är därför du inte är så ledsen *kramar om i alla fall som en uppmuntran på ytterligare väntan* Jag gratulerar gärna flera gånger om bara det blir rätt för er *s* Stora kramar

2008-03-19 @ 19:20:34
Postat av: Konradhege

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2009-09-15 @ 12:03:46
URL: http://konradhege.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback